Samoloty elektryczne

MOD. ELEK. BRISTELL B23 (1600 mm) NIEBIESKI - KAVAN

1 499,99 zł
12-7774
KAVAN Europe
W magazynie

W 2009 roku znany konstruktor lotniczy Milan Bříštela wraz ze swoim synem Martinem założyli firmę BRM AERO s.r.o. Ich pierwszą maszynę, Bristell Classic, dwumiejscowy dolnopłat z trójkołowym podwoziem ultralekkim kategorii, odniosła ogromny sukces (ponad 600 z nich lata na całym świecie) i umożliwiła dalszy rozwój i produkcję innych typów. Najnowszym dodatkiem jest Bristell B23, całkowicie metalowy dwumiejscowy dolnopłat szkolny z kompozytowym podwoziem głównym certyfikowanym zgodnie z EASA CS-23/US 14 CFR (FAR) Part 23. „Dorosły” B23 wyposażony w nowoczesny „szklany” kokpit i najnowsza awionika to idealny samolot do szkół lotniczych i podstawowego szkolenia pilotów, a także do turystyki lotniczej i latania rekreacyjnego.

Model Bristell B23

Kadłub modelu wykonany jest z wysoce wytrzymałej pianki EPO (wytłaczanej poliolefiny) z dokładnymi wewnętrznymi wzmocnieniami węglowymi. W modelu zainstalowany jest silnik elektryczny C3548-800 AC z trzyłopatowym śmigłem 10x6" i regulatorem KAVAN R-50SB z potężnym stabilizatorem mocy BEC potrzebnym do zasilania 7 serw na pokładzie. Pokrywa kabiny jest zdejmowana, zapinana na szpilkę z przodu i dwa mechaniczne zatrzaski z tyłu. W kabinie znajdziesz wystarczająco dużo miejsca na akumulator napędowy i odbiornik.

Skrzydło modelu z pianki EPO jest dwuczęściowe z karbonowymi prętami i karbonowym łącznikiem rurowym. Jest zabezpieczone śrubami. Lotki i klapy sterowane są niezależnie dwoma serwomechanizmami z krótkimi, prostymi prętami, są też funkcjonalne światła LED pozycyjne i lądowania.

Stateczniki również wykonane są z pianki EPO. Serwa steru kierunku i steru wysokości są umieszczone w stępce i stateczniku poziomym: stery sterowane są krótkimi, prostymi prętami.

Podwozie z przednią sterowana golenią i podwoziem głównym z duraluminium, wszystkie koła wyposażone są w eleganckie osłony aerodynamiczne.

Model napędzany jest silnikiem AC klasy C3548-800 z regulatorem 50 A KAVAN R-50SB.

Do zasilania potrzebny będzie cztero-ogniwowy LiPo o pojemności 2600-3300 mAh i prądzie co najmniej 30C, zalecanyKavan 14,8V / 2600 mAh lub 14,8V / 3300 mAh..
Do sterowania modelem można wykorzystać sześciokanałowy komputerowy zestaw RC bez funkcji specjalnych - w wersji podstawowej lotki, klapy, ster i nosy serwomechanizmu są połączone tylko z jednym kanałem za pomocą płytki przyłączeniowej zainstalowanej w obszar kabiny. Płytka zapewnia również zasilanie dla świateł LED. Idealnym rozwiązaniem jest oczywiście zastosowanie przynajmniej siedmio-kanałowego zestawu komputerowego RC, który pozwala na niezależne sterowanie lotkami i klapami za pomocą dwóch serwomechanizmów, co dziś potrafią nawet niedrogie Radiolink AT9S lub AT10II czy Futaba T6K lub T10J. W takim przypadku konieczne jest połączenie serwomechanizmów lotek i klap za pomocą czterech pojedynczych przedłużaczy (15-30 cm). Oczywiście instrukcja zawiera dokładną tabelę ze sprawdzonymi domyślnymi ustawieniami wychylenia steru, aby łatwo przygotować B23 do lotu, nawet jeśli jest to Twój pierwszy model z „w pełni zmechanizowanym” skrzydłem.

Zestaw ARF zawiera: wykończony kadłub, powierzchnie skrzydeł i ogona z pianki EPO z zainstalowanym silnikiem, śmigło, kontroler, 7 serwomechanizmów i światła LED, instrukcję.

Dane techniczne:

  • rozpiętość: 1600 mm
  • długość: 1151
  • waga: 2100 g
  • powierzchnia skrzydła: 26,8 dm2