Regulatory Hobbywing

HOBBYWING REGULATOR OBROTÓW PLATINUM 180A SBEC V5 ( HW30209103 )

1 599,99 zł
13-0782
W magazynie

Top programowalny sterownik mikroprocesorowy do silników prądu przemiennego bez czujników („brushless, sensorless”) skonstruowany z wykorzystaniem możliwości najnowocześniejszej technologii półprzewodnikowej o doskonałych właściwościach użytkowych oraz szerokich możliwościach programowania i ustawień. Służy do sterowania prędkością silników elektrycznych prądu przemiennego w dużych modelach samolotów lub helikopterów zasilanych akumulatorami LiPo/Li-ion/LiFe. Został zaprojektowany z myślą o dużej, długotrwałej nośności i trwałości, która jest wymagana w modelach wyczynowych. W przypadku helikopterów oferuje zaawansowaną funkcję regulatora z szeregiem regulowanych parametrów kontroli stałej prędkości. Wyposażony jest w wysokowydajny impulsowy stabilizator zasilania BEC z regulowanym napięciem wyjściowym zapewniający zasilanie odbiornika i serw z akumulatora napędowego. Aby ułatwić regulację sterownika, użyj specjalnego wielofunkcyjnego programatora LCD Hobbywing lub programatora OTA z Bluetooth, które sprzedawane są osobno.

OPIS I FUNKCJE REGULATORA

  • Nadaje się do większości samolotów silników prądu przemiennego zasilanych akumulatorami 6-14S LiPo/Li-ion/LiFe.
  • Wysokowydajny mikroprocesor zapewniający precyzyjną funkcję regulatora (utrzymanie stałej prędkości) i super miękki start
  • Specjalny stabilizator mocy mikroprocesora zapewniający wysoką odporność na zakłócenia i zmniejszający ryzyko utraty kontroli
  • Zoptymalizowana technologia sterowania DEO (Driving Efficiency Optimization) znacznie poprawia reakcję przepustnicy i wydajność sterowania stopniem mocy, obniża temperaturę regulatora.
    Nowy przełączany stabilizator zasilania BEC z regulacją napięcia wyjściowego w zakresie 5-12 V i obciążalnością 10 A ciągłą / 30 A szczytową
  • BEC jest odseparowany od pozostałych obwodów regulatora, może utrzymać prawidłową pracę nawet w przypadku spalenia płytki zasilającej z tranzystorami MOSFET regulatora
  • Rozbudowane możliwości programowania z szeroką gamą regulowanych funkcji i parametrów.
    Tryby lotu: Samolot, Helikopter (Przepustnica liniowa), Helikopter (Elf Gubernator), Helikopter
  • Nowy program regulatora z regulowanymi parametrami regulatora P/I zapewnia doskonałe utrzymanie stałych obrotów, gwarantuje stabilne obroty wirnika nośnego nawet przy nagłych zmianach obciążenia
  • Rejestrator parametrów lotu rejestruje obroty, minimalne napięcie i maksymalną temperaturę podczas lotu
  • Funkcja „autorotate restart” może ręcznie przerwać autorotację i szybko ponownie uruchomić silnik, aby uniknąć awarii spowodowanej nieprawidłowym sterowaniem modelem
  • Niezależny port wyjściowy dla sygnałów tachometru w trybach helikoptera
  • Specjalny port programowania umożliwiający programowanie sterownika lub ustawianie parametrów wielofunkcyjnego modułu programowania LCD PRO lub modułu OTA z Bluetooth
  • Obsługuje sprawdzanie danych online, programowanie kontrolera, aktualizację oprogramowania sprzętowego na komputerze PC lub smartfonie/tablecie (wymaga wielofunkcyjnego modułu programowania LCD PRO lub modułu OTA)
  • Moduł OTA z Bluetooth (sprzedawany oddzielnie) umożliwiający bezprzewodowe programowanie kontrolera za pomocą smartfona (iOS lub Android)
  • Szereg funkcji zabezpieczeniowych: ochrona rozruchu, ochrona termiczna regulatora, ochrona termiczna kondensatorów, ochrona przed przeciążeniem, ochrona nadprądowa i ochrona w przypadku utraty sygnału sterującego.

PROGRAMOWALNE FUNKCJE

  • Tryb lotu: Umożliwia wybór programów dla samolotów, helikopterów (z liniową przepustnicą/zewnętrznym regulatorem), helikopterów (z regulatorem Elf) lub helikopterów (z regulatorem Store)
  • Liczba ogniw LiPo: Regulator oferuje automatyczne wykrywanie liczby ogniw lub jej ręczne ustawienie
  • Sposób odłączenia silnika przy zadziałaniu zabezpieczenia napięciowego: Sterownik będzie stopniowo zmniejszał moc do 50% pełnej mocy w ciągu 3 sekund od zadziałania zabezpieczenia napięciowego, jeżeli wybrany zostanie tryb „Ograniczenie mocy”. Jeśli zostanie wybrany tryb „Twarde wyłączenie”, silnik zostanie natychmiast wyłączony
  • PCO - Ochrona napięciowa: Poziom progowy ochrony napięciowej można regulować w zakresie 2,8-3,8 V/ogniwo
  • Napięcie BEC: Napięcie BEC stabilizatora mocy można regulować w zakresie 5,0–12,0 V w krokach co 0,1 V
  • Czas reakcji: Czas reakcji przepustnicy można regulować w zakresie 4–25 w krokach co 1.
    Parametr regulatora P: Określa zdolność regulatora do utrzymania stabilnej prędkości
  • Parametr regulatora I: Określa dynamiczną reakcję regulatora
  • Czas automatycznego ponownego uruchomienia: W trybach helikoptera (Elf/Store Governor) gubernator wyłącza silnik, gdy przepustnica wynosi od 25 do 40%. Jeśli w ustawionym czasie automatycznego ponownego uruchomienia dodasz przepustnicę powyżej 40%, silnik uruchomi się szybko i (w ustawionym czasie przyspieszania przy ponownym uruchomieniu) przyspieszy do obrotów odpowiadających aktualnej wartości przepustnicy. Jeśli dodasz przepustnicę powyżej 40% po ustawionym czasie automatycznego ponownego uruchomienia, sterownik przejdzie w tryb miękkiego startu
  • Czas przyspieszania ponownego uruchomienia: Regulowany w zakresie 1–3 s w odstępach co 0,5 s. Ta funkcja określa czas potrzebny silnikowi na ponowne uruchomienie i przyspieszenie do pełnej prędkości w trybach Helikopter (Elf/Store Governor)
  • Hamulec: Ustawia funkcję hamulca śmigła dla modeli samolotów – wyłączona, normalna.
    Intensywność hamowania: Regulowana w zakresie 0–100% w krokach co 1% dla normalnego trybu hamowania
  • Czas: Regulowany w zakresie 0-30° w krokach co 1°
  • Kierunek obrotu silnika: zgodnie z ruchem wskazówek zegara/przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
  • DEO Idle: Tę funkcję można włączyć lub wyłączyć w trybach samolotu lub helikoptera (przepustnica liniowa), aby uzyskać lepszą liniowość reakcji przepustnicy

FUNKCJE OCHRONNE REGULATORA

  • Zabezpieczenie rozruchu: Regulator mierzy prędkość obrotową silnika podczas rozruchu. Jeżeli obroty przestaną rosnąć lub ich wzrost nie będzie stabilny, sterownik uzna to za nieprawidłowy start. Jeśli w tym momencie przepustnica będzie mniejsza niż 15%, sterownik automatycznie spróbuje ponownie uruchomić silnik; jeśli przepustnica jest większa niż 15%, należy całkowicie wcisnąć przepustnicę, aby ponownie uruchomić silnik
  • Zabezpieczenie termiczne regulatora: Jeżeli temperatura regulatora przekroczy 120°C, regulator będzie stopniowo ograniczał moc, ale nie wyłączy całkowicie silnika. Aby mieć pewność, że silnik utrzyma określoną moc i nie spowoduje wypadku, ograniczenie mocy maksymalnej wynosi ok. 50% pełnej mocy. W miarę spadku temperatury sterownika sterownik będzie stopniowo przywracał maksymalną moc. Dodatkowo przy włączeniu temperatura regulatora nie może przekroczyć 70°C, w przeciwnym razie nie będzie możliwości załączenia silnika
  • Utrata sygnału przepustnicy: Sterownik wyłącza silnik, jeśli brak sygnału trwa 0,25 s, aby zapobiec jeszcze większym uszkodzeniom i zagrożeniom ze strony szybko obracającego się wirnika lub śmigła. Po odebraniu normalnego sygnału sterownik powraca do normalnej pracy
  • Zabezpieczenie przed przeciążeniem: Sterownik wyłącza silnik lub uruchamia się automatycznie, gdy jego obciążenie nagle wzrośnie do bardzo dużej wartości. (Możliwa przyczyna: zablokowanie śmigła lub wirnika.)
  • Zabezpieczenie nadprądowe: sterownik wyłącza silnik, jeśli prąd zbliży się do wartości prądu zwarciowego. Zabezpieczenie to może zostać aktywowane przez zwarcie w spalonym silniku lub z innych powodów.

Wskazówka: Przy pierwszym uruchomieniu regulatora należy najpierw skalibrować zakres gazu zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy możliwa jest obsługa sterownika i ustawianie pozostałych parametrów za pomocą Wielofunkcyjnego programatora LCD PRO lub modułu OTA z Bluetooth.

Dane techniczne:

  • Dal modeli: Samolot, helikopter
  • Prąd ciągły [A]: 180
  • Maks. prąd szczytowy [A]: 260
  • Ilość cell LiXX: 6 - 14
  • Napięcie BEC [V]: 5 - 12
  • BEC [A]: 10
  • Długość [mm]: 100,6
  • Szerokość [mm]: 45,5
  • Wysokość [mm]: 26,1
  • Waga [g]: 250,6
  • Kierunek obrotów: Jednokierunkowy
  • Hamulec: Tak
  • Wejście dla czujników: Tak
  • Programowalny: Tak

*Postępuj zgodnie z dołączoną do produktu instrukcją obsługi.