Wersja Kit

KAVAN SZYBOWIEC CUMUL 100 KIT 2540 mm (KAV02.8019)

1 339,00 zł
13-1296
KAVAN Europe
W magazynie

Starzy modelarze - szybownicy zwykli mawiać, że odpowiedni model zaczyna się od rozpiętości dwóch i pół metra lub 100 cali... Z Cumulum 100 łatwo widać, że mieli absolutną rację!
Potężny szybowiec termiczny to jedna z najbardziej satysfakcjonujących maszyn w hangarze modelarza rekreacyjnego - nic nie równa się spokojnym, relaksującym lotom w łagodnych warunkach, krążeniu w termice pod chmurami, cichemu lataniu w spokoju wczesnego wieczoru, kiedy można usiąść i odpocząć zobacz, jak Twój elegancki model lata prawie sam... Ale CUMUL 100 potrafi znacznie więcej - dzięki w pełni zmechanizowanemu skrzydłu z lotkami i klapami, możesz dokładnie pokombinować przy jego ustawianiu i w pełni wykorzystać możliwości swojego skomputeryzowanego Zestaw RC. Tryby lotu zwiększające penetrację podczas poszukiwania termiki lub zwiększające "pływalność" podczas krążenia w prądzie wstępującym, niezwykle skuteczny hamulec motylkowy do lądowania „na piątce” – to tylko kilka opcji, dzięki którym możesz naprawdę cieszyć się lataniem z Cumulum 100. A jeśli masz w sobie ducha rywalizacji, CUMUL 100 spełnia wymogi międzynarodowej kategorii FAI F5J lub krajowych klas RCEP/RCEN/RCEV.

Model CUMUL 100 został zaprojektowany i wyprodukowany w Czechach.

Zestaw wysokowydajnego szybowca termicznego o klasycznej, bardzo lekkiej konstrukcji all-balsa, luzem, który można również łatwo zmodyfikować tak, aby był napędzany silnikiem elektrycznym KAVAN C2836/AXI 2217 AC. CUMUL 100 to idealny projekt dla modelarzy którzy chcą zbudować naprawdę potężny model do latania rekreacyjnego i wyczynowego. Dzięki przemyślanej konstrukcji z wycinanymi CNC częściami wyposażonymi w wypustki i nacięcia, które pasują do siebie niczym elementy układanki, konstrukcja jest bardzo szybka i łatwa. Z Cumulum 100 nie zgubisz się w zawodach F5J ani w różnych klasach „enduro”. Zestaw zawiera części kadłuba zarówno dla czystego szybowca, jak i elektrolotu. Budowa przebiega dość szybko i nie ma w tym zbyt wiele – CUMUL 100 to wciąż stosunkowo prosty model, ale nie jest przeznaczony dla początkujących.

Przednia część kadłuba składa się z laminowanej gondoli ze zdejmowaną pokrywą zapewniającą doskonały dostęp do serwomechanizmów steru i steru wysokości przechowywanych w łożu ze sklejki, odbiornika i ewentualnie silnik, regulator i akumulator napędowy. Aby ułatwić modyfikację gondoli pod montaż silnika elektrycznego, w zestawie znajduje się również narzędzie ze sklejki służące do odcięcia końcówki kadłuba. Tylną część kadłuba stanowi dźwigar z rur węglowych z przyklejonym pylonem z rdzeniem z lekkiej sklejki pokrytym balsą w celu zabezpieczenia poziomego ogona. W zestawie znajduje się również regulowany hak holowniczy.

Skrzydło trzyczęściowe o profilu AG 40-42 to klasyczna konstrukcja z przetłoczeniami z balsy i sztywną osłoną skrzynki skrętnej. Belka główna składa się z kołnierzy wykonanych z listew świerkowych ze środnikiem balsowym, co gwarantuje dużą wytrzymałość ramy przy bardzo niskiej wadze. Uszy z eleganckimi skrzydełkami łączą się z płaszczyzną środkową za pomocą węglowych łączników i duraluminiowych kołków dystansowych. Klapy i lotki sterowane są niezależnie przez cztery serwa za pomocą krótkich walcówek. Skrzydło mocowane jest do kadłuba za pomocą dwóch plastikowych śrub.

Powierzchnie ogona wykonane są z deski, sklejonej z rzeźbionych CNC części balsy. Aby ułatwić transport, poziomą powierzchnię tylną można zdjąć; mocowany za pomocą 2 plastikowych śrub. Stery sterowane są za pomocą lin stalowych.

Model można okleić folią do naprasowywania – np. folią. przezroczysta folia KAVAN lub Oracover® do latania czysto rekreacyjnego; jeśli budujesz maszynę wyczynową, preferowana jest lżejsza folia Oralight® lub podobne materiały.

Do sterowania modelem będziesz potrzebować co najmniej siedmiokanałowego zestawu RC. Do latania rekreacyjnego wystarczy dobry mikroserwo 15-20 g z metalowymi zębatkami i ciągiem co najmniej 2,5 kg.cm; do latania sportowego i wyczynowego nie wahaj się zainstalować mocnych i szybkich mikroserwów, takich jak KAVAN GO-1023MG do lotek i klap oraz KAVAN GO-1020MG/GO-1021MG do steru i steru wysokości (łóżka dostarczone w zestawie to „ „szyte na miarę” dla tych serwomechanizmów).

Do napędu wersji elektrycznej potrzebny będzie silnik elektryczny prądu przemiennego o mocy 300-450 W i średnicy 28 mm; nasze prototypy latają z silnikami KAVAN C2836-1120 i KAVAN PRO 2836-1050 ze śmigłem 10x6" ze stożkiem śmigła 32 mm oraz sterownikami KAVAN R-40SB Plus lub KAVAN PRO-40SB zasilanymi akumulatorami 3S LiPo 11,1 V 750-850 mAh z nośność co najmniej 30°C w lotach rekreacyjnych i 40°C w lotach wyczynowych.

Zestaw zawiera: wycięte na CNC części z balsy i sklejki, belki i płyty balsy z płyty pilśniowej, gondolę kadłuba z laminatu, dźwigar ogonowy z rurki węglowej, zestaw akcesoriów, arkusz samoprzylepnych naklejek, plan budowy w skali 1:1 i instrukcje.

Model w wersji KIT, do samodzielnego złożenia.

Dane techniczne:

  • rozpiętość: 2540 mm
  • długość: 1435 mm
  • waga: ok. 750 g

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).

*Postępuj zgodnie z dołączoną do produktu instrukcją obsługi i obowiązującymi przepisami prawnymi dotyczącymi lataniem modelami RC.