RESitch to wyłącznik / ogranicznik wysokości opracowany specjalnie dla kategorii motoszybowców ERES, który zapewnia wyłączenie silnika, gdy tylko model osiągnie zadaną wysokość (80-200 m). Jednak może być również używany w innych kategoriach zawodów, w których ta sama wysokość startowa jest ważna dla wszystkich modeli; i może działać jako normalny wysokościomierz / wariometr telemetryczny. RESitch zawiera bardzo czuły wysokościomierz / wariometr, który wykorzystuje komponenty wykonane w najnowszej technologii MEMS w celu uzyskania wysokiej dokładności przy zachowaniu miniaturowych wymiarów. Czujnik jest w stanie wykryć niewielkie zmiany ciśnienia atmosferycznego, a tym samym wskazać tempo wzrostu / spadku.
Specyfikacja:
- Miniaturowe wymiary
- Przewody o dużym przekroju nie ograniczają zasilania odbiornika i serw ze stabilizatora mocy BEC w elektronicznym regulatorze prędkości
- Dokładny pomiar bezwzględnej / względnej wysokości i prędkości wznoszenia / opadania
- Opcjonalna telemetria z automatycznym wykrywaniem: Futaba S.BUS2, Graupner HoTT, Multiplex MSB, JETI Duplex EX
- Regulowana wysokość wyłączania (80-200 m)
- Ustawianie za pomocą nadajnika - z menu nadajnika (tylko JETI, HoTT), alternatywnie przez kanał przepustnicy (wszystkie kompatybilne nadajniki telemetryczne, tylko wysokość wyłączenia)
- Aktualizowane oprogramowanie układowe
- RESitch jest podłączony pomiędzy odbiornikiem (kanałem przepustnicy) ,a elektronicznym regulatorem prędkości. Po podłączeniu do portu telemetrycznego w odbiorniku może również działać jako standardowy wysokościomierz / wariometr kompatybilny z systemami telemetrycznymi Futaba S.BUS2, Graupner HoTT, Multiplex MSB i JETI Duplex EX. Aby móc go używać w zawodach gdzie transmisja telemetrii jest niedozwolona, RESitch może pracować w trzech trybach:
- Pełna telemetria - RESitch zachowuje się jak standardowy vario
- Ograniczona telemetria - bezprzewodowo transmitowana jest tylko wysokość wyłączenia
- Brak telemetrii - aktywny podczas lotów konkursowych
Ustawianie RESitch za pomocą JETIBOX:
Po podłączeniu do JETIBOX można wyświetlić aktualne zmierzone wartości (parametry te są również częścią rozszerzonego menu dla zestawów Graupner HoTT i JETI RC):
- wysokość względna
- vario
- bezwzględne ciśnienie atmosferyczne
- temperatura
Ustawienia - pozostałe parametry:
- język menu (czeski, angielski, niemiecki, francuski, włoski)
- wysokość wyłączenia - wysokość w stosunku do punktu startu RESitch, przy której silnik jest wyłączany
- Korzystanie z RESitch w zawodach
Po ustawieniu wysokości wyłączenia za pomocą nadajnika lub JETIBOX, wyłączasz model. Po ponownym włączeniu i ok. 3 s inicjalizacji RESitch jesteś gotowy do lotu. Zaraz po włączeniu silnika (przez sygnał w kanale przepustnicy z szerokością impulsu sterującego większą niż 1,2 ms) rozpoczyna się odliczanie czasu i silnik zostaje wyłączony, jeżeli spełniony jest którykolwiek z poniższych warunków:
- Pilot cofa przepustnicę poniżej progu sygnału 1,2 ms
- Upłynęło 30 sekund od włączenia silnika
- Model przekracza ustawioną wysokość wycięcia
- Silnika nie można ponownie włączyć podczas lotu; nowy lot "na silniku" można wykonać dopiero po wylądowaniu, wyłączeniu i ponownym włączeniu resetu. Wysokość wykorzystaną podczas ostatniego lotu można dodatkowo sprawdzić po wylądowaniu z podłączonym JETIBOXem, nawet jeśli w międzyczasie zostało wyłączone zasilanie RESitch.
Dane techniczne:
- Wymiary: 35x12x5 mm
- Waga: 7 g (z kablami)
- Połączenie Standardowe: JR 2 × O0,5mm2
- Zakres pomiaru ciśnienia: 300 ÷ 1200hPa
- Rozdzielczość wysokości: 0,1 m
- Typowy szum wariometru: ± 0,02 m / s
- Prąd roboczy: 15mA
- Prąd stały 10A
- Napięcie zasilania 3,5 - 12V
- Telemetria: Duplex EX, Graupner HoTT, Multiplex MSB, Futaba S.BUS2
FOXY RESitch został zaprojektowany i wyprodukowany w Czechach