Szybowce

SZYBOWIEC MIRAI V-tail 1995 mm KAVAN (KAV02.8022) wersja KIT

875,99 zł
12-6486
KAVAN Europe
W magazynie

Dwumetrowy szybowiec termiczny to jedna z najbardziej wdzięcznych modeli w hangarze rekreacyjnego modelarza - nic nie może równać się ze spokojnymi lotami relaksacyjnymi w łagodnych warunkach, krążeniem w termice pod chmurami, cichym lataniem w  spokoju, gdzie można usiąść i popatrzeć, Twój elegancki model lata prawie sam… Obecnie dodatkowo „dwumetrowe” z kontrolowanym sterem kierunku , wysokości i hamulcem aerodynamicznym startującym za pomocą „gumki” mają swoją specjalną kategorię konkursową, w której nie chodzi tylko o wynik, ale o latanie razem z podobnie doświadczonymi modelarzami. Istnieje również kategoria F5-RES dla szybowców dwumetrowych z napędem elektrycznym. Zasadniczo to taki sam model różniący się jedynie zmianami potrzebnymi do umieszczenia w kadłubie silnika i akumulatora napędowego , a w tym zestawie kadłub jest przygotowany pod budowę wybranej wersji elektrycznej bądź szybowcowej .
"Dwumetrowy model " jest idealny dla każdego, kto chce samodzielnie budować modele, w klasyczny sposób z balsy, sklejki i belek świerkowych. Budowa idzie dość szybko i nie jest zbyt skomplikowana - MIRAI V to dość prosty model pod względem konstrukcyjnym, ale nie jest przeznaczony dla zupełnie początkujących bo wymaga już pewnego doświadczenia . Z pewnością jednak może go budować początkujący modelarz pod okiem instruktora modelarstwa , tym bardziej że wiele elementów jest wyciętych za pomocą CNC i nie wymaga dużego wkładu pracy ,ale z pewnością może stanowić pomost pomiędzy rekreacją z modelem z epp a lataniem w zawodach , czy też doskonaleniem umiejętności  za pomocą modelu konstrukcyjnego. Tego typu modele latają znacznie lepiej niż modele z pianki , poza tym dają szansę
Model MIRAI V został zaprojektowany i wyprodukowany w Czechach, gdzie modelarstwo lotnicze jest bardzo popularne i realizowane w trakcie zajęć szkolnych.
Zestaw szybowca termicznego o klasycznej bardzo lekkiej konstrukcji w całości z balsy l, który można również łatwo dostosować do napędu silnika 150-200W AC. MIRAI V to idealny projekt dla modelarzy, którzy chcą zbudować naprawdę potężny model do latania zawodniczego lub rekreacyjnego. Dzięki przemyślanej konstrukcji z częściami wycinanymi CNC, wyposażonymi w wypustki i nacięcia, które spasują się jak elementy układanki, budowa jest bardzo szybka i łatwa. MIRAI V to „topowa konstrukcja”, dzięki której można z powodzeniem walczyć o miejsca „na pudle” w kategorii F3-RES lub F5-RES. Zestaw zawiera części kadłuba w dwóch wersjach elektro i szybowcowej i od składającego zależy którą wersję wybierze .
Przód kadłuba składa się z gondoli z balsy i lekkiej sklejki,jego rdzeń stanowi prosta konstrukcja „pudełkowa” z bokami z balsy i wręgami ze sklejki. W szybowcu miejsce na serwa steru i steru wysokości znajduje się w kadłubie pod zdejmowaną boczną osłoną z zamknięciem magnetycznym.
W przypadku motoszybowca serwa są umieszczone w przestrzeni pod skrzydłem. Ogon kadłuba składa się z belki wykonanej z rurki węglowej z przyklejonym pylonem z rdzeniem z lekkiej sklejki pokrytej balsą dla zabezpieczenia poziomej powierzchni ogona. Wersja szybowcowa oferuje również rurkę węglową w przestrzeni pod skrzydłem, w której można umieścić dodatkowy balast który zwiększy zakres warunków w których modelem  da się latać  (mocniejszy wiatr i delikatna turbulencja a także loty żaglowe na zboczu przy słabym wietrze ). Takie rozwiązania posiadają wyczynowe modele szybowców .
Trzyczęściowe skrzydło o specjalnym profilu HB RES to klasyczna konstrukcja z żebrami balsy z kesonem , częsciowo pokryta balsą w celu osiągnięcia wymaganej sztywności .Dźwigar główny składa się z listew świerkowych z wypełnieniem z balsy, co gwarantuje wysoką wytrzymałość szkieletu przy bardzo niskiej wadze. Uszy z eleganckimi wingletami są połączone z płaszczyzną środkową za pomocą łączników węglowych i bukowych kołków ustalających oraz magnesami dla wygody co zapewnia połączenie bez konieczności użycia taśm i innych rozwiązań.. W płaszczyźnie środkowej znajduje się dwuczęściowa, odchylana klapka stanowiąca hamulec aerodynamiczny radzimy tego nie przegapić,bo znacząco ułatwia opuszczenie silnej termiki i bezpieczne zmniejszenie wysokości a także  komfortowo zmniejsza prędkość podejścia do lądowania i jego długość szczególnie gdy model o takich osiągach potrafi się nieść  nad ziemią przez kilkanaście metrów . Sterowany jest pojedynczym serwomechanizmem za pomocą napędu skrętnego wykonanego z karbonowego pręta z dźwigniami z laminatu. Skrzydło mocowane jest do kadłuba plastikową śrubą co jest łatwym i bezpiecznym rozwiązaniem i przy okazji bardzo estetycznym.
Model można pokryć folią - np. przezroczystym Oracoverem do latania czysto rekreacyjnego; jeśli budujesz maszynę do zawodów, preferowane są lżejsze materiały Oralite, czy papier japoński pozwala to dodatkowo zaoszczędzić nieco masy . Warto o tym pomyśleć bo w takich konstrukcjach masa ma znaczenie i wpływa na to jak model lata szczególnie w bardzo słabej termice .Do sterowania modelem potrzebny będzie co najmniej trzykanałowy zestaw RC (nawet dwukanałowy wystarczy do czystego szybowca bez hamulców). Serwa zaproponowane przez producenta  to 2 szt  np Hitec HS-53 i  1 szt HS-65MG lub dowolne o podobnych parametrach mikro serwa 9-15 g o momencie 1,5-2 kg.cm. Zailanie : czteroogniwowy akumulator NiMH AAA ENELOOP 800 mAh jest idealny do zasilania elektroniki pokładowej ale można użyć innych rozwiązań w zależności od potrzeb .
Do napędu wersji elektrycznej potrzebny będzie silnik elektryczny o mocy 150-200 W AC o średnicy 22 mm, regulator 20A np. KAVAN R-20B  oraz akumulator 2S lub 3S LiPo 450 mAh.

W skład zestawu wchodzą elementy z balsy i sklejki wycięte CNC, listwy i deski balsowe do sztywnego pokrycia, belkę ogonową z rurki węglowej, zestaw akcesoriów, arkusz kalkomanii samoprzylepnych, plan budowy w skali 1:1 oraz instrukcję.
Należy dokupić :
wyposażenie RC ( serwa, akumulator, ewentualnie regulator i silnik dla wersji elektrycznej. Materiał na pokrycie modelu kleje , ewentualnie hol gumowy do startów z gumy. )

Dane techniczne:

  • rozpiętość: 1995 mm
  • długość: 1210 mm
  • waga: od 420 g
  • powierzchnia skrzydła: 36 dm2