











„Dorosły” ASW 17 wyprodukowany w pierwszej połowie lat 70-tych przez niemiecką firmę szybowcową Alexander Schleicher GmbH&Co. jest typowym nowoczesnym jednomiejscowym szybowcem kompozytowym o wysokich osiągach który ustanowił wiele rekordów w swojej klasie
Wykonany z prawie niezniszczalnej wytłaczanej pianki poliolefinowej (EPO), FMS ASW-17 ma rozpiętość 2500 mm! Duże wymiary, atrakcyjny wygląd, doskonałe właściwości lotne - po prostu idealny duży model rekreacyjny dla każdego, kto opanował już pilotaż dwumetrowych szybowców EPO.
Kadłub modelu z pianki EPO jest wyposażony w: silnik prądu przemiennego (C3541-KV750), składane śmigło, regulator 40 A oraz serwomechanizmy. W przedniej części kadłuba, pod dużą zdejmowaną osłoną kabiny, znajduje się miejsce na akumulatory i elektronikę pokładową. Do modelu potrzebne będą cztery ogniwa Li-poly 2200-2600 mAh o wydajności 35C. Sterowanie sterem kierunku i sterem wysokości odbywa się za pomocą serwomechanizmu umieszczonego w tylnej części kadłuba. Skrzydło również wykonane z pianki EPO, jest dwuczęściowe, nasuwane z boku na duraluminium. W płatach zamontowane są 4 mechanizmy sterujące lotki i klapy.
Do sterowania modelem potrzebny będzie co najmniej sześciokanałowy zestaw RC - w tym przypadku zarówno serwomechanizmy lotek, jak i klap są podłączone do jednego kanału za pomocą kabli Y (w zestawie). Podczas podłączania odbiornika postępuj zgodnie z instrukcją obsługi zestawu RC. Idealnie, jeśli masz co najmniej siedmiokanałowy komputerowy zestaw RC, który umożliwia niezależne sterowanie serwomechanizmami lotek i klap. W takim przypadku można ustawić różnicowe wychylenia lotek; na początek zalecamy 50% - czyli wychylenie lotek w dół jest o połowę mniejsze w porównaniu z wychyleniem w górę. Głównie dla łatwiejszego lądowania na zboczu, korzystne jest mieszanie lotek jako hamulców aerodynamicznych.
Zestaw ARF zawiera: gotowy model z silnikiem prądu zmiennego, regulatorem prędkości i 6 serwami, kołpak ze śmigłem i instrukcja.
Do uruchomienia modelu potrzebne jest:
Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta.
Dane techniczne:
*Postępuj zgodnie z załączoną instrukcją oraz obowiązującymi przepisami prawnymi dotyczącymi latania modelami RC..