Szybowce elektryczne

SZYBOWIEC ELEKTRO. SWIFT S-1 2400 mm ARF serwa + napęd ( czarno - czerwony )

1 999,99 zł
12-8063
KAVAN Europe
W magazynie

Pod koniec lat 80-tych polska firma Margański & Mysłowski - Zakłady Lotnicze uznała, że ​​na rynku szybowców akrobacyjnych jest luka - stary dobry, drewniany SZD-21-2b Kobuz 3 zbudowany w latach 50-tych nie wystarcza już do wyczynowej akrobacji. I tak w 1991 roku projektanci Edward Margański i Jerzy Cisowski, wspierani przez Jerzego Makulę (wówczas trzykrotnego mistrza świata w akrobacji) wymyślili nowy Swift S-1, nowoczesny, całkowicie kompozytowy szybowiec akrobacyjny o niewiarygodnej prędkości skrętu. (tylko 4 s) wytrzymuje przeciążenie +/-10g. Nagroda przyszła niemal natychmiast – Jerzy Makula w tym samym roku zdobył swój czwarty tytuł w akrobacji świata FAI.

A teraz Ty możesz cieszyć się lataniem modelem tego wspaniałego szybowca o rozpiętości 2400 mm napędzanego mocnym silnikiem AC !..

Kadłub wykonany jest z wysokoodpornej pianki EPO (wytłaczanej poliolefiny) z gruntownymi wewnętrznymi wzmocnieniami węglowymi. W modelu zamontowano silnik elektryczny C3548-750 AC ze składanym śmigłem 11x8" oraz regulator KAVAN R-50SB z mocnym stabilizatorem mocy BEC potrzebnym do zasilenia 4 mikro serwomechanizmów na pokładzie. Osłona kabiny jest zdejmowana, mocowana z przodu za pomocą bolca, a z tyłu zapinana magnesem. Na dziobie znajdziesz wystarczająco dużo miejsca na akumulator i odbiornik. Serwa steru kierunku i wysokości są umieszczone w stępce, stery napędzane są za pomocą krótkich prostych prętów stalowych.

Skrzydło modelu piankowego EPO jest dwuczęściowe z belkami węglowymi, których wystające części służą również jako sprzęg skrzydłowy pasujący do duraluminiowych tulei w kadłubie. Połówki skrzydeł są mocowane za pomocą plastikowej śruby. Lotki na całej rozpiętości skrzydła (wzmocnione rurkami węglowymi) sterowane są niezależnie przez dwa serwomechanizmy z krótkimi prostymi prętami.

Usterzenie również wykonane z pianki EPO ze wzmocnieniami z rurek węglowych. Pozioma powierzchnia ogona jest przymocowana do kadłuba za pomocą pary śrub, co ułatwia montaż i demontaż.

Do zasilania potrzebny będzie cztero-celowy LiPo o pojemności 2200-2700 mAh o wydajności co najmniej 30C. Wybierz konkretny typ, aby prawidłowe położenie środka ciężkości działało najlepiej dla Ciebie bez dalszego doważania.

Do sterowania modelem w ostateczności można użyć czterokanałowego komputerowego zestawu RC bez specjalnych funkcji - w podstawowej konstrukcji lotki są podłączone tylko do jednego kanału za pomocą kabla Y. Ideałem jest oczywiście wykorzystanie co najmniej sześciokanałowego zestawu komputerowego RC umożliwiającego niezależne sterowanie lotkami przez dwa serwa i ich mieszanie w roli hamulca aerodynamicznego (obie lotki wychylają się w górę zgodnie). W takim przypadku należy wymienić kabel Y lotek w kadłubie na dwa (15-30 cm) przedłużacze. Oczywiście instrukcja zawiera dokładną tabelę ze sprawdzonymi domyślnymi ustawieniami wychylenia steru (w tym miksy), aby łatwo przygotować Swifta do lotu.

Zestaw ARF zawiera: gotowe powierzchnie kadłuba, skrzydeł i ogona z pianki EPO z zamontowanym silnikiem, śmigłem, regulatorem i 4 serwami GO-17MG, instrukcje.

Dane techniczne:

  • rozpiętość: 2405 mm
  • długość: 1300 mm
  • waga: 2000- 2050 g
  • powierzchnia skrzydła: 45 dm2