Samoloty elektryczne

MOD. ELEK. NORDEN 1600 mm KAVAN - blue (KAV02.8093)

1 789,00 zł
13-1192
KAVAN Europe
W magazynie

W drugiej połowie lat 90-tych włoski projektant Pasquale Russo wraz ze swoim zespołem podjął się stworzenia ultralekkiego samolotu turystycznego o doskonałych właściwościach lotnych, krótkich możliwościach startu i lądowania, o sprawdzonej klasycznej konstrukcji, który byłby ekonomiczny w obsłudze, łatwy w budowie i utrzymaniu. Inspiracją dla nich był legendarny Piper Cub. Ale podczas budowy wykorzystali najnowocześniejszą technologię komputerową i najnowszą wiedzę z zakresu aerodynamiki, najlepszych materiałów i awioniki, dzięki czemu stworzyli maszynę idealną na początek XXI wieku.
Produkcja pierwszego samolotu z serii Savage rozpoczęła się we Włoszech na przełomie 1997 i 1998 roku. W 1999 roku produkcję przeniesiono do Czech. Od tego czasu z sukcesem pracuje w firmie Zlin Aviation s.r.o., gdzie może polegać na wieloletniej tradycji znanego na całym świecie producenta samolotów sportowych i jego doświadczonej kadrze pracowników.
Ponad 500 samolotów serii Savage znalazło już klientów na całym świecie; najnowszym modelem jest NORDEN przeznaczony do silników Rotax® 914, 915 lub 916 o mocy 115/141/160 KM. Oferuje montaż szerokiej gamy śmigieł, awioniki i innych indywidualnych modyfikacji, pozwalając pilotowi spełnić marzenie o samolocie turystycznym zdolnym do startu i lądowania w dowolnym miejscu i czasie, zapewniając niezrównaną przyjemność z lotu, który był nieodłącznym elementem jego dawno temu legendarnego modelu. A teraz możesz cieszyć się lataniem modelem półmakiety, tej wspaniałej maszyny o rozpiętości skrzydeł 1600 mm napędzanej mocnym silnikiem prądu przemiennego.

Kadłub modelu wykonany jest z bardzo wytrzymałej pianki EPO (ekstrudowanej poliolefiny) z dokładnymi wewnętrznymi wzmocnieniami węglowymi. Na dziobie zamontowany jest silnik elektryczny AC C3548-800 z trójłopatowym śmigłem 10x6" oraz regulator obrotów KAVAN R-50SB Plus z potężnym stabilizatorem mocy BEC niezbędnym do zasilania 6 serwomechanizmów na pokładzie. Na dziobie, pod zdejmowaną pokrywą, znajdziesz wystarczająco dużo miejsca na akumulator napędowy.

Skrzydło z pianki EPO modelu jest dwuczęściowe z dźwigarami węglowymi i łącznikiem rurowym z włókna węglowego. Jest on zamocowany na miejscu za pomocą śrub. Zarówno lotki, jak i dwuszczelinowe klapy Fowlera (ze sprzężonymi szczelinami na krawędzi natarcia) sterowane są niezależnie przez dwa serwa z krótkimi prostymi walcówkami, a także funkcjonalne światła pozycyjne LED. Łatwo zdejmowane rozpórki skrzydeł z włókna węglowego są utrzymywane na miejscu za pomocą pary drucianych zacisków.

Powierzchnie ogona również wykonano z pianki EPO. Serwa steru i steru wysokości są umieszczone w kadłubie; stery są sterowane za pomocą krótkich prostych walcówek.

Główne podwozie jest solidne, duraluminiowe ze sprężynowanymi rozpórkami. Podwozie ogonowe kierowane.

Model napędzany jest silnikiem prądu przemiennego klasy C3548-800 z regulatorem KAVAN R-50SB Plus 50A.
Do zasilania potrzebny będzie cztero-ogniwowy LiPo o pojemności 2600-3300 mAh i wytrzymałości na obciążenie co najmniej 30C. Wybierz konkretny typ, aby odpowiednie położenie środka ciężkości było dla Ciebie najlepsze bez dalszego importu.

Do sterowania modelem można wykorzystać także sześciokanałowy komputerowy zestaw RC bez specjalnych funkcji - w wersji podstawowej lotki, klapy, ster są podłączone tylko do jednego kanału za pomocą płytki przyłączeniowej zamontowanej w obszarze kabiny. Płyta zapewnia również zasilanie diod LED. Ideałem jest oczywiście zastosowanie co najmniej siedmio-kanałowego komputerowego zestawu RC umożliwiającego niezależne sterowanie lotkami i klapami za pomocą dwóch serwomechanizmów, co dziś potrafią nawet niedrogie Radiolink AT9S czy AT10II czy Futaba T6K czy T10J. W takim przypadku serwa lotek i klap należy podłączyć osobno (można skorzystać z dodatkowego zestawu przewodów, który sprzedawany jest osobno). Oczywiście instrukcja zawiera szczegółową tabelę ze sprawdzonymi domyślnymi ustawieniami wychylenia sterów, aby łatwo przygotować Nordena do lotu, nawet jeśli jest to Twój pierwszy model ze skrzydłem „w pełni zmechanizowanym”.

Zestaw ARF zawiera: gotowy kadłub, powierzchnie skrzydeł i ogona z pianki EPO z zamontowanym silnikiem, śmigłem, regulatorem obrotów, 6 serwami i diodami LED i instrukcją obrazkową.

Dane techniczne:

  • rozpiętość: 1600 mm
  • długość: 1275 mm
  • powierzchnia skrzydła: 44,3 m2
  • waga: 2350 - 2400 g

A, jak złożyć model ? Zobacz TU.

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta (link w zakładce powyżej).

*Postępuj zgodnie z załączoną do produktu instrukcją oraz obowiązującymi przepisami prawnymi dotyczącymi lataniem modelami RC.

Prezentacja modelu na filmie:

I oblot:

Zobacz także