Samoloty elektryczne

MOD. ELKEK. PILATUS PC-6 PORTER 1500 mm ARF - blue KAVAN (8089)

1 699,99 zł
12-9310
KAVAN Europe
W magazynie

Jednosilnikowy szwajcarski samolot użytkowy STOL Pilatus PC-6 Porter, pierwotnie napędzany sześciocylindrowym silnikiem Lycoming, wziął udział w swoim dziewiczym boju w 1959 roku. Wkrótce pojawił się ulepszony Turbo-Porter napędzany silnikiem turbośmigłowym. Przez lata turbośmigłowe Turbomeca Astazou II, Garret Air Research TPE 331 i ostatecznie Pratt & Whittney Canada PT6A (około 70% wszystkich kiedykolwiek wyprodukowanych PC-6) zabierały ten piękny samolot w niebo.

Niesamowite, przypominające niemal helikopter możliwości krótkiego startu i lądowania, szybko zwróciły uwagę operatorów wojskowych i komercyjnych. Wyposażone w podwozie kołowe, narty lub pływaki, Portery służą niezawodnie i nieubłaganie na całym świecie – latając nad pustyniami, dżunglami, jeziorami, górami, śniegiem i lodem – po prostu wszędzie. Nic dziwnego, że PC-6 jest rekordzistą świata w najwyższym lądowaniu stałopłata na wysokości 5750 m na lodowcu Dhaulagiri w Nepalu.

Po 604 dostawach w ciągu 63 lat Pilatus zakończył produkcję w 2022 roku...

Kadłub z pianki EPO, całkowicie wzmocniony węglem, jest wyposażony w bezszczotkowy silnik KAVAN C3548-750, trójłopatowe śmigło 10x6” i KAVAN R-40SB ESC wyposażony w potężny przełączany stabilizator SBEC niezbędny do zasilania wszystkich 6 serwomechanizmów na pokładzie.

Dwuczęściowe skrzydło EPO jest wzmocnione dźwigarami węglowymi i połączone ze sobą za pomocą łącznika rury węglowej. Skrzydło mocowane jest śrubami do kadłuba. Lotkami i klapami sterują dwie pary serwomechanizmów zainstalowanych w skrzydle, napędzanych krótkimi popychaczami stalowymi, zainstalowane są również światła LED pozycyjne i lądowania. Łatwe w montażu rozpórki skrzydeł z włókna węglowego są zabezpieczone parą stalowych zacisków.

Główne podwozie z drutu stalowego z rozpórkami teleskopowymi, koło ogonowe z drutu stalowego jest połączone ze sterem. Do swojego Portera możesz dokupić opcjonalny zestaw pływaków - montaż pływaków i steru wodnego zajmuje kilka minut.

Do latania Porterem będziesz potrzebować pakietu aku 14,8 V 2600-3300 mAh (co najmniej 30°C).

Będziesz potrzebował co najmniej 6-kanałowej aparatury RC. Nawet radio niekomputerowe sprawdziłoby się, ponieważ serwa lotek, klap, steru kierunku i sterowanego przedniego podwozia są sterowane każdy za pomocą jednego kanału (połączonego za pośrednictwem wstępnie zainstalowanej płytki przyłączeniowej). Najlepiej sprawdzi się co najmniej 7-kanałowe radio komputerowe, niezależne sterowanie serwem lotek i klap pomoże Ci w pełni cieszyć się Porterem. Na szczęście nawet niedrogie radia, takie jak Radiolink AT9S lub AT10II, Futaba T6K lub T10J, oferują dziś wszystkie niezbędne miksy. W takim przypadku konieczne będzie bezpośrednie podłączenie serwomechanizmów lotek i klap. Instrukcja obsługi zawiera dokładnie sprawdzoną tabelę ustawień, która pomoże Ci łatwo skonfigurować PC-6, nawet jeśli był to Twój pierwszy samolot sterujący „full house”.

Zawartość zestawu ARTF: kadłub EPO z silnikiem bezszczotkowym, 40A ESC, zainstalowane 3-łopatowe śmigło 10x6" i 2 serwa, skrzydło EPO z zainstalowanymi 4 serwami i światłami LED, poziomy statecznik EPO, podwozie i instrukcja obsługi.

Dane techniczne:

  • rozpiętość: 1500 mm
  • długość: 1112 mm
  • powierzchnia nośna: 27,9 dm2
  • waga do lotu: 1650 - 1700 g

Więcej informacji i zdjęć znajdziesz na stronie producenta.

*Postępuj zgodnie z załączoną instrukcją obsługi i obowiązującymi przepisami prawnymi odnośnie latania modelami RC.

A, jak wygląda Pilatus w locie, zobacz poniżej:

Zobacz także