Regulatory Kavan

KAVAN REGULATOR OBROTÓW R-120SB PLUS SBEC (KAV32.42024)

309,00 zł
13-1368
KAVAN Europe
W magazynie

Nowa generacja programowalnych sterowników mikroprocesorowych KAVAN do silników prądu przemiennego bez czujników („brushless, sensorless”), zaprojektowana z wykorzystaniem możliwości najnowocześniejszej technologii półprzewodnikowej o doskonałych właściwościach użytkowych przy zachowaniu bardzo prostej i przyjaznej dla użytkownika obsługi. Służy do sterowania prędkością silników elektrycznych prądu przemiennego w modelach samolotów rekreacyjnych i sportowych zasilanych akumulatorami LiPo/Li-ion/LiFe i NiCd/NiMH. Regulator wyposażony jest w wydajny stabilizator zasilacza impulsowego BEC zapewniający zasilanie odbiornika i serw z akumulatora napędowego. Karta programująca KAVAN Pro LED (służąca także do programowania sterowników serii KAVAN Pro), sprzedawana osobno, służy do łatwej regulacji sterownika.

OPIS I FUNKCJE REGULATORA

  • Kontroler wyposażony jest w wysokowydajny 32-bitowy mikroprocesor ARM M4 o częstotliwości taktowania do 96 MHz.
  • Zoptymalizowana technologia sterowania DEO (Driving Efficiency Optimization) znacznie poprawia reakcję przepustnicy i wydajność sterowania stopniem mocy, obniża temperaturę regulatora.
  • Nadaje się do większości samolotów silników prądu przemiennego zasilanych akumulatorami LiPo 3-8S.
  • Do zasilania z akumulatorów NiCd, NiMH, LiPo, Li-ion, LiFe
  • Wydajny stabilizator zasilacza impulsowego BEC z możliwością wyboru napięcia 5,0/6,0/7,4/8,4 V i obciążalności do 10 A.
  • Regulowany rozrząd w celu optymalnego dostosowania do danego silnika.
  • Regulowany obwód PCO - odłączenie silnika w przypadku spadku napięcia zasilania.
  • Tryby startu normalnego/miękkiego/bardzo miękkiego są odpowiednie zarówno dla motoreduktorów z napędem bezpośrednim, jak i motoreduktorów.
  • Bezpieczny rozruch (zapobiega uruchomieniu silnika po włączeniu).
  • Szereg funkcji ochronnych: ochrona rozruchu, ochrona termiczna sterownika, ochrona termiczna kondensatora, ochrona przed przeciążeniem, ochrona nadprądowa, ochrona przed nieprawidłowym napięciem zasilania i ochrona przed utratą sygnału sterującego skutecznie wydłużają żywotność sterownika.
  • Specjalny kabel programujący umożliwiający podłączenie sterownika do karty programującej KAVAN PRO LED umożliwia użytkownikowi programowanie sterownika w dowolnym miejscu i czasie.
  • Kalibracja zakresu przepustnicy, aby idealnie dopasować sygnał sterujący z urządzenia RC.

PROGRAMOWALNE FUNKCJE

  • Typ hamulca: Hamulec wyłączony, hamulec normalny (z możliwością regulacji siły hamowania w 3 stopniach), rewersyjny (umożliwia włączenie odwrócenia pracy silnika za pomocą innego kanału za pomocą przełącznika, prędkość wsteczna silnika sterowana jest przez sterownik przepustnicy) , rewersja liniowa (umożliwia włączenie odwrotnej pracy silnika za pomocą innego kanału z regulatorem proporcjonalnym, za pomocą którego sterowana jest prędkość wsteczna silnika).
  • Siła hamowania: Siłę hamowania można regulować w zakresie 60, 90 lub 100% w trybie „Normalnego hamulca”.
  • Metoda odłączenia silnika: Miękkie wyłączenie: Sterownik stopniowo zmniejszy moc do 60% pełnej mocy w ciągu 3 sekund po włączeniu zabezpieczenia napięciowego. Twarde wyłączenie: Silnik zostaje natychmiast wyłączony.
  • Liczba ogniw LiPo: Zalecamy ręczne ustawienie, aby zapewnić 100% niezawodną funkcję zabezpieczenia napięciowego. Regulator automatycznie przelicza liczbę ogniw podłączonego akumulatora według zasady „3,7 V na ogniwo” w przypadku wybrania automatycznego wykrywania.
  • Ochrona napięciowa: Poziom progowy ochrony napięciowej można ustawić na 2,8 V/ogniwo, 3,0 V/ogniwo lub 3,4 V/ogniwo; ochronę można również całkowicie wyłączyć.
  • Przyspieszenie: Określa reakcję przepustnicy podczas przyspieszania od 0% do 100%. Normalny/miękki/bardzo miękki start odpowiada czasowi narastania około 200/500/800 ms.
  • Czas: regulowany do 5, 15 lub 25°.
  • Wolnobieg DEO: Tę funkcję można włączyć lub wyłączyć; może zapewnić lepszą liniowość lub płynniejszą reakcję przepustnicy.
  • Tryb wyszukiwania: Może pomóc w wyszukiwaniu modelu, który wylądował w niepewnym terenie - sterownik powoduje sygnał dźwiękowy silnika, gdy przepustnica zostanie zmniejszona do zera na zadany czas.
  • Napięcie BEC: Umożliwia ustawienie napięcia wyjściowego BEC na 5,0/6,0/7,4/8,4 V.

FUNKCJE OCHRONNE REGULATORA

  • Zabezpieczenie rozruchu: Regulator mierzy prędkość obrotową silnika podczas rozruchu. Jeżeli obroty przestaną rosnąć lub ich wzrost nie będzie stabilny, sterownik uzna to za nieprawidłowy start. Jeśli w tym momencie przepustnica będzie mniejsza niż 15%, sterownik automatycznie spróbuje ponownie uruchomić silnik; jeśli przepustnica jest większa niż 20%, należy całkowicie wcisnąć przepustnicę, aby ponownie uruchomić silnik.
  • Zabezpieczenie termiczne: Jeśli temperatura sterownika przekroczy 120°C, sterownik ograniczy moc wyjściową do 60% (jeśli ustawione jest miękkie wyłączenie silnika) lub całkowicie wyłączy silnik (jeśli ustawione jest twarde wyłączenie).
  • Utrata sygnału przepustnicy: Sterownik natychmiast wyłącza silnik, jeżeli brak sygnału trwa 0,25 s. Po odebraniu normalnego sygnału sterownik powraca do normalnej pracy.
  • Zabezpieczenie przed przeciążeniem: Sterownik wyłącza silnik lub uruchamia się automatycznie, gdy jego obciążenie nagle wzrośnie do bardzo dużej wartości.
  • Zabezpieczenie napięciowe: Gdy tylko napięcie akumulatora napędowego spadnie poniżej ustawionego poziomu progowego, zostaje uruchomione zabezpieczenie napięciowe regulatora. Sterownik ograniczy moc wyjściową do 60% (jeśli ustawione jest miękkie wyłączenie silnika) lub całkowicie wyłączy silnik (jeśli ustawione jest twarde wyłączenie).
  • Zabezpieczenie od nieprawidłowego napięcia zasilania: Jeżeli napięcie akumulatora napędowego nie mieści się w dopuszczalnym zakresie dla sterownika, zostanie uruchomione zabezpieczenie od nieprawidłowego napięcia zasilania; sterownik zasygnalizuje ostrzeżenie sygnałem dźwiękowym silnika.

Wskazówka: Przy pierwszym uruchomieniu regulatora należy najpierw skalibrować zakres gazu zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy możliwa jest obsługa sterownika i ustawianie innych parametrów za pomocą nadajnika lub karty programującej KAVAN LED PRO.

Dane techniczne:

  • Do modeli samolotów
  • Prąd ciągły [A]: 120
  • Maks. prąd szczytowy (chwilowy) [A]: 150
  • Ilość ogniw LiXX: 3 - 8
  • Napięcie BEC [V]: 5 - 8,4
  • BEC prąd [A]: 10
  • Długość [mm]: 85
  • Szerokość [mm]: 32
  • Wysokość [mm]: 22
  • Waga [g]: 117
  • Jednokierunkowy
  • Hamulec: TAK
  • Wejście dla czujników: NIE
  • Programowalny: TAK

*Postępuj zgodnie z dołączoną do produktu instrukcją obsługi.