Nowa generacja programowalnych regulatorów mikroprocesorowych do silników prądu przemiennego bez czujników („bezszczotkowe, bezczujnikowe”) do dużych modeli samolotów rekreacyjnych i sportowych zasilanych akumulatorami Li-poly / Li-ion / Li-Fe. W porównaniu z poprzednimi generacjami sterowników FLYFUN, opcje programowania zostały rozszerzone o szereg funkcji, które sprawdziły się w topowych kontrolerach z serii Platinum. Konstrukcja sterownika uwzględnia wysoką obciążalność długoterminową i trwałość wymaganą w dużych modelach. Część zasilająca sterownika jest galwanicznie oddzielona od elektroniki sterującej, aby zapewnić wysoką odporność na zakłócenia przy dużych prądach roboczych i wysokim napięciu zasilania. Kontroler nie posiada stabilizatora mocy dla odbiornika i serw. Specjalna karta LED firmy Hobbywing do programowania, jest dostępna w naszym sklepie, służy do łatwej regulacji sterownika.
OPIS I FUNKCJE REGULATORA:
- Regulator wyposażony w wysokowydajny 32-bitowy mikroprocesor ARM M4 o częstotliwości taktowania do 72 MHz; jest kompatybilny z większością silników AC.
- Nadaje się do większości samolotów z silnikami prądu przemiennego zasilanymi akumulatorami 6-14S LiPo / Li-ion / LiFe.
- Specjalny stabilizator mocy dla mikroprocesora zapewniający wysoką odporność na zakłócenia i zmniejszający ryzyko utraty kontroli.
- Technologia zoptymalizowanego sterowania DEO (Driving Efficiency Optimization) znacznie poprawia reakcję gazu i efektywność regulacji stopnia mocy, obniża temperaturę sterownika.
- Sekcja mocy odseparowana galwanicznie za pomocą elementu optoelektronicznego.
- Tryby startu Normal / Soft / Very Soft są odpowiednie dla zwykłych samolotów śmigłowych, a także modeli z turbinami.
- Łatwe programowanie i ustawianie za pomocą nadajnika lub karty LED programującej firmy Hobbywing.
- Specjalny kabel programujący do podłączenia sterownika do karty programującej LED umożliwia użytkownikowi programowanie sterownika w dowolnym czasie i miejscu (szczegóły w instrukcji obsługi karty programującej LED Hobbywing).
- Szereg funkcji zabezpieczeniowych: zabezpieczenie rozruchowe, zabezpieczenie termiczne sterownika, zabezpieczenie termiczne kondensatora, zabezpieczenie przeciążeniowe, zabezpieczenie nadprądowe, zabezpieczenie przed nieprawidłowym napięciem zasilającym oraz zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego skutecznie wydłuża żywotność sterownika.
- Kalibracja zakresu gazu dla idealnego dopasowania do sygnału sterującego z zestawu RC.
PROGRAMOWALNE FUNKCJE:
- Typ hamulca: hamulec wyłączony, hamulec normalny (z 7-stopniową regulacją intensywności hamowania), hamulec proporcjonalny (sterowany przepustnicą: 0-20% wychylenia pedału gazu odpowiada 100-0% hamowania, 20-100% wychylenia steru odpowiada 0-100 % gazu).
- Siła hamowania: Intensywność hamowania można regulować od poziomu 1 do poziomu 7 w trybie „normalnego hamowania”.
- Metoda odłączania silnika: Miękkie wyłączanie: Sterownik stopniowo zmniejsza moc do 50% pełnej mocy w ciągu 3 sekund od aktywacji zabezpieczenia napięciowego. Twarde wyłączenie: silnik wyłącza się natychmiast.
- Liczba ogniw LiPo: Zalecamy ręczne ustawienie 100% niezawodnej funkcji ochrony napięcia. Sterownik automatycznie oblicza liczbę ogniw podłączonego akumulatora zgodnie z zasadą „3,7 V na ogniwo”, jeśli wybrano automatyczne wykrywanie.
- Ochrona napięciowa: Poziom progowy ochrony napięciowej jest regulowany w zakresie 2,8-3,8 V / ogniwo; zabezpieczenie można również całkowicie wyłączyć.
- Rozruch: Normalny rozruch (natychmiastowy rozruch), Łagodny rozruch (powolny rozruch dla silników z dużymi śmigłami, przekładnią lub mniejszymi turbinami). Bardzo miękki rozruch (z bardzo wolnym startem dla silników z dużymi śmigłami, przekładnią lub turbinami od 90 mm).
- Czas: regulowany w zakresie 0-30 °.
- Kierunek obrotów: zgodnie z ruchem wskazówek zegara / przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
- Wolnobieg DEO: Tę funkcję można włączyć lub wyłączyć; może skutkować lepszą liniowością lub płynniejszą reakcją na gaz.
FUNKCJE OCHRONNE REGULATORA:
- Ochrona przed uruchomieniem: Regulator mierzy prędkość obrotową silnika podczas rozruchu. Jeśli prędkość przestaje rosnąć lub jej wzrost nie jest stabilny, sterownik ocenia to jako nieprawidłowy start. Jeśli przepustnica jest w tym momencie mniejsza niż 15%, sterownik automatycznie spróbuje ponownie uruchomić silnik; jeśli przepustnica jest większa niż 15%, należy pociągnąć ją do końca, aby ponownie uruchomić silnik.
- Zabezpieczenie termiczne sterownika: Silnik "utyka", jeśli temperatura sterownika przekroczy 110 ° C, co oznacza, że zadziałało zabezpieczenie termiczne. Jeśli w tym momencie pociągniesz dźwignię gazu poniżej 60%, "przeciągnięcie" zniknie, a regulator dostarczy moc odpowiadającą położeniu przepustnicy. Jeśli przesuniesz przepustnicę powyżej 60%, „przeciągnięcie” pojawi się ponownie. Temperatura sterownika podczas rozruchu nie może przekraczać 70 ° C, w przeciwnym razie nie będzie możliwe uruchomienie silnika.
- Zabezpieczenie przed utratą sygnału gazowego: Sterownik wyłącza silnik natychmiast, jeśli brakuje sygnału przez 0,25 s, aby zapobiec jeszcze większym uszkodzeniom i zagrożeniom wynikającym z szybko obracającego się wirnika lub śmigła. Po odebraniu normalnego sygnału regulator powraca do normalnej pracy.
- Zabezpieczenie przed przeciążeniem: Sterownik wyłącza silnik lub uruchamia się ponownie automatycznie, gdy jego obciążenie nagle wzrośnie do bardzo wysokiej wartości.
- Zabezpieczenie nadprądowe: regulator natychmiast wyłącza silnik, jeśli szczytowy pobór prądu przekroczy maksymalną dopuszczalną wartość; następnie wznawia normalną pracę. Jeśli pobór prądu nadal przekracza maksymalną dopuszczalną wartość, silnik jest całkowicie wyłączany.
- Opis gniazd regulatora: (-) (+) R - kanał zwrotny (do odbiornika), (-) (+) S - kanał gazowy (do odbiornika), (-) (+) P - gniazdo programowania.
Wskazówka: Przy pierwszym włączeniu regulatora należy najpierw skalibrować zakres gazu zgodnie z instrukcją. Dopiero wtedy można wykorzystać sterownik i ustawić inne parametry za pomocą nadajnika lub karty programującej LED.
Dane techniczne:
- dla modeli: samolotu, helikoptera
- Prąd stały [A]: 110
- Maks. prąd szczytowy (chwilowy) [A]: 140
- ilość ogniw LiXX: 6 - 14
- Długość [mm]: 92,7
- Szerokość [mm]: 45.6
- Wysokość [mm]: 27
- Waga [g]: 170
- Regulacja jednokierunkowa
- Hamulec: Tak
- Programowalne: Tak