Powerbox Spark Switch to elektroniczny wyłącznik zapłonu, wyposażony w stabilizację napięcia. Spark Switch jest niezawodnym i wygodnym w użyciu urządzeniem. Ogólna konstrukcja Spark Switch celowo jest bardzo prosta, ale nie pomija żadnych ważnych funkcji. Wyłącznik zapłonu jest natychmiast gotowy do użycia i nie wymaga żadnych ustawień. Jedynym wymogiem jest utworzenie kanału przełącznika w aparaturze RC. Spark Switch może być używany do włączania i wyłączania obwodu zapłonu z nadajnika. Współpracuje z akumulatorami NiCd/MH, LiPo lub LiFe. Napięcie wyjściowe podlega stabilizacji liniowej i jest domyślnie ustawione na 5,9 V (wartość, która jest odpowiednia dla wszystkich rodzajów układów zapłonowych). Ultra jasna dioda LED 5 mm, która wskazuje stan urządzenia (włączony/wyłączony) powinna być zamontowana na zewnątrz modelu w okolicy maski silnika. Cechą szczególnie przyjazną dla użytkownika jest to, że urządzenie wykrywa, gdy system odbiorczy jest wyłączony i nie pobiera prądu z akumulatora zapłonowego. Oznacza to, że nie ma potrzeby stosowania dodatkowego przełącznika między akumulatorem a Spark Switch'em. Zapominanie o wyłączeniu akumulatora układu zapłonowego nie jest już problemem. Jak można się domyślić, akumulator może być ładowany bez odłączania. Obwody zasilające odbiornika i układu zapłonowego są odizolowane od siebie przez optoizolator, co skutecznie likwiduje zakłócenia wywoływane przez układ zapłonowy. Spark Switch sprawdza się również doskonale w praktyce jako przełącznik elektroniczny dla innych układów, np. dla obwodów oświetleniowych.
Dane techniczne:
- napięcie wejściowe: 4.0 V - 9.0 V
- pobór prądu: 19 mA
- pobór prądu w spoczynku: 0.2 μA
- max. pobór prądu: 2 A
- napięcie wyjściowe: 5.9 V/ 7,4 V/ 12.0 V
- typ sygnału: PWM
- wymiary: 56 x 19 x 16 mm
- masa: 22 g (z kablami)
Zestaw zawiera:
- Powerbox Spark Switch
- dioda sygnalizująca
- 2x przewód podłączeniowy
- nalepka PowerBox
- instrukcja
*Postępuj zgodnie z załączoną instrukcją.