





Świeca żarowa Os-Max Type F japońskiej produkcji do silników spalinowych.
Definicja ciepłoty świecy:
Jeżeli silnik pracuje prawidłowo na świecy A, a po wymianie na świecę B, do uzyskania pełnych - równych obrotów wymagane jest wkręcenie igły (zubożenie mieszanki) oznacza to, że świeca A jest cieplejsza niż świeca B. Świeca B wymaga dostarczenia dodatkowego ciepła ze spalania bardziej ubogiej mieszanki do uzyskania optymalnej temperatury pracy.
Prawidłowy dobór ciepłoty świecy pozwala na zwiększenie obrotów nawet o 2000 obr./min., prawidłową regulacje składu mieszanki gwarantującą dużą moc i trwałość silnika oraz umożliwia poprawienie tzw "przejścia" podczas zmiany obrotów. Zbyt zimna świeca powoduje spadek mocy i złe "przejście". Zbyt gorąca świeca wywołuje przedwczesny zapłon, podgrzewanie się silnika i spalanie detonacyjne, które może przyczynić się do uszkodzenia świecy.
UWAGA!!! Napięcie zasilania świecy nie powinno być wyższe niż 1,4V. W przeciwnym wypadku, nastąpi zniszczenie (spalenie) świecy. W przypadku zasilania świecy z akumulatora o wyższym napięciu (np. 2V) należy stosować dodatkowy rezystor lub przewody oporowe obniżające napięcie.