Mała dwukanałowa ładowarka KAVAN C100 Duo 2x500W została zaprojektowana z myślą o zaoferowaniu inteligentnej ładowarki o dużej wydajności z zasilaniem z sieci i akumulatora samochodowego oraz bardzo prostej i przejrzystej obsługi. C100 Duo umożliwia ładowanie i rozładowywanie popularnych typów ogniw (NiCd, NiMH, LiPo, LiHV, ULiHV, Li-ion, LiFe, Pb), ponadto jest wyposażona we wbudowane sześciokanałowe balansery, które zapewniają bezpieczne ładowanie baterii litowych. Ładowarka wyposażona jest w kolorowy wyświetlacz LCD oraz przyciski programujące, które zapewnią Ci możliwość wygodnego i bardzo przejrzystego ustawiania parametrów, sterowania oraz monitorowania procesu ładowania/rozładowania.
Oprócz kompaktowej, mieszczącej się w dłoni konstrukcji i intuicyjnej obsługi na szczególną uwagę zasługują:
- program dla nowych typów „wysokonapięciowych” akumulatorów litowych LiHV o napięciu końcowym do ładowania do 4,35 V oraz ULiHV i napięciu końcowym 4,45 V
- potężny balanser o prądzie do 1,5 A
- możliwość synchronicznej pracy obu kanałów do ładowania dwóch identycznych akumulatorów lub ładowania równoległego jednego akumulatora mocą do 800 W
- regulowane napięcie na zaciskach do ładowania i rozładowywania akumulatorów litowych (pozwala na łagodniejsze ładowanie, które jest lubiane przez lotników, lub wręcz przeciwnie, brutalne przeładowanie, które jest uwielbiane przez „entuzjastów samochodów”)
- regulowane końcowe napięcie ładowania akumulatorów kwasowo-ołowiowych (1,90-2,45 V; umożliwia ładowanie wszystkich typów akumulatorów kwasowo-ołowiowych)
- możliwość komunikacji i rozpoczęcia ładowania/rozładowania bez konieczności ustawiania ładowarki we współpracy z modułami iSDT Smart do akumulatorów (przechowują one dane akumulatora oraz ustawione parametry ładowania przy pomocy aplikacji BattAir) połączonych przez Bluetooth; ładowarka może pracować samodzielnie z baterią z ustawionym modułem Smart lub pod "nadzorem" smartfona z aplikacją BattAir (Android i iOS)
Przegląd podstawowych funkcji i parametrów:
- Zasilanie sieciowe 100-240 V/50-60 Hz
- Zasilanie 10-30 V DC (gniazdo XT60)
- Do ładowania i rozładowywania 1 – 16 ogniw NiCd/NiMH, 1 – 6 ogniw Li-ion/Li-poly/Li-Fe/LiHV/ULiHV lub akumulatorów kwasowo-ołowiowych 2-24 V
- Regulowany prąd ładowania (0,2 A - 20,0 A) w każdym
kanał (max. 100 W przy zasilaniu sieciowym, max. 500 W przy zasilaniu z akumulatora samochodowego lub z mocnego stabilizowanego źródła zasilania sieciowego - aby w pełni wykorzystać moc ładowarki, źródło zasilania musi mieć napięcie wyższe niż 24 V)
- Regulowany prąd rozładowania 0,2 A - 1,5 A w każdym kanale
- Maks. moc ładowania 1x 800W w trybie ładowania równoległego
- Maks. moc do rozładowania 2x 15 W, maks. 1x 30 W w trybie rozładowania równoległego
- Zakończenie ładowania za pomocą automatycznego delta-peak dla akumulatorów NiCd i NiMH
- Akumulatory litowe i ołowiowe są ładowane metodą „stały prąd/stałe napięcie”
- Regulowana czułość wykrywania delta-peak dla akumulatorów NiCd i NiMH
- Regulowane napięcie zacisków do ładowania i rozładowywania akumulatorów litowych i kwasowo-ołowiowych
- Trzy tryby dla akumulatorów litowych – ładowanie, rozładowanie i ładowanie/rozładowanie przechowywania; wszystko z wyważarką lub bez. A do tego tryb rozładowania likwidacyjnego dla bezpiecznego rozładowania zużytego akumulatora przed przekazaniem go do recyklingu
- Kanał CH1 może pracować jako źródło stabilizowane z regulowanym napięciem 2-30 i prądem 1,0-5,0 A
- Łatwa aktualizacja oprogramowania układowego przez port USB-C
- Podświetlany kolorowy wyświetlacz LCD z prostym i przejrzystym menu oraz wyświetlaniem parametrów podczas ładowania/rozładowania
- Przyciski programowania do łatwego i przejrzystego ustawiania i sterowania ładowarką
- Na bezpieczną pracę wpływa szereg komunikatów ostrzegawczych – nieprawidłowe napięcie wejściowe, nieprawidłowe podłączenie, nieodpowiednia bateria lub jej stan itp.
- Wentylator do wymuszonego chłodzenia
- Kompaktowa obudowa, małe wymiary
Ładowarka wyposażona jest w gniazda wyjściowe XT60 w obu kanałach oraz uniwersalne gniazda do złączy serwisowych JST-XH umożliwiające bezpośrednie podłączenie przewodów zasilających akumulatory oraz złączy serwisowych JST-XH zestawów 2-6S - w przypadku stosowania zestawów ze złączami XT60 i JST-XH , możesz obejść się bez kabli do ładowania i adapterów. Możesz użyć standardowych adapterów Sky RC lub RC System do podłączenia złączy serwisowych innych systemów.
Dane techniczne:
- Napięcie wejściowe (akumulator samochodowy - DC) [V]: 10 - 30
- Napięcie wejściowe (sieć - AC) [V]: 100 - 240
- Prąd ładowania [A]: 0,2 - 20
- Moc ładowania (zasilanie sieciowe) [W]: 100
- Moc ładowania (zasilanie z akumulatora samochodowego DC) [W]: 500
- Prąd rozładowania [A]: 0,2 - 1,5
- Moc rozładowania [W]: 15
- Liczba kanałów: 2
- NiCd [ilość ogniw]: 1 - 16
- NiMH [ilość ogniw]: 1 - 16
- Li-Po [ilość ogniw]: 1 - 6
- Li-Ion [ilość ogniw]: 1 - 6
- Li-Fe [ilość ogniw]: 1 - 6
- Li-HV [ilość ogniw]: 1 - 6
- Pb [ilość ogniw]: 1 - 12
- Balanser: Tak
- Prąd balansera [A]: 1.5
- Długość [mm]: 142
- Szerokość [mm]: 135
- Wysokość [mm]: 64
- Waga [g]: 700
*Postępuj zgodnie z załączoną do produktu instrukcją.