Układ zasilania i podtrzymania odbiornika DLPH-2 umożliwia przełączanie zasilania z pary akumulatorów LiFe lub LiPo i komunikację pomiędzy dwoma odbiornikami Futaba S.BUS2, lub z dołączonym żyroskopem samolotu GYA553. Zapewnia zasilanie aż 18 serwomechanizmów high-pull (łącznie max. 60A) oraz przełączanie pomiędzy głównym i zapasowym odbiornikiem Futaba S.BUS2 w przypadku utraty sygnału oraz umożliwia telemetryczny monitoring napięcia obu akumulatorów zasilających na wyświetlaczu nadajnik Futaby. DLPH-2 jest wyposażony w cztery nóżki z cichymi blokami ułatwiającymi montaż w modelu.
Tryby pracy i przypisanie wyjściowych kanałów PWM
Za pomocą kompatybilnego nadajnika (T32MZ, T32MZ-WC, T16IZ, T16IZ SUPER, T26SZ z najnowszą wersją oprogramowania) istnieje możliwość wyboru trybów pracy DLPH-2 i przypisania kanały wyjściowe:
Układ zasilania
Do zasilania wykorzystywana jest para (identycznych) akumulatorów 2S LiFe lub LiPo; DLPH-2 zapewnia równomierne rozładowanie obu – elektronika pokładowa zawsze zasilana jest akumulatorem o wyższym napięciu. Napięcie na wyjściach dla serw odpowiada napięciu akumulatorów mocy - czyli przy zastosowaniu akumulatorów 2S LiPo należy zastosować serwa wysokiego napięcia (HV), przy zasilaniu parą akumulatorów LiFe można zastosować także klasyczne serwa . DLPH-2 wyposażony jest w elektroniczny wyłącznik zasilania - można go włączać i wyłączać zewnętrznym wyłącznikiem mechanicznym (DLPH-2 pozostanie włączony nawet w przypadku odłączenia zewnętrznego wyłącznika lub przerwania jego przewodów). DLPH-2 zasila także podłączone odbiorniki S.BUS2 (5 V).
Uwaga: Ze względu na elektroniczny przełącznik pomiędzy akumulatorami mocy a gniazdami wyjściowymi serw, podczas korzystania z serwomechanizmów AC serii Hitec HSB konieczne jest podłączenie pochłaniacza prądu wstecznego PAD (min. 1 na 8 serw).
System zasilania odbiorników
Para odbiorników Futaba S.BUS2 jest podłączona do DLPH-2 poprzez porty S.BUS2 (nie muszą być tego samego typu); system rezerwowy zapewnia przełączenie na odbiornik rezerwowy w przypadku, gdy odbiornik główny utraci sygnał z nadajnika lub zostanie narażony na silne zakłócenia. Po przywróceniu normalnego działania przełącza się z powrotem na główny odbiornik. W przypadku korzystania z nadajnika obsługującego funkcję dwóch odbiorników (Odbiornik podwójny), odbiornik główny jest sparowany z nadajnikiem jako odbiornik 1, a odbiornik zapasowy jako odbiornik 2. W przypadku nadajnika, który nie obsługuje tej funkcji, główny Odbiornik jest najpierw parowany z nadajnikiem, a następnie z odbiornikiem zapasowym.
Funkcja telemetrii
DLPH-2 umożliwia podłączenie wszystkich czujników telemetrycznych Futaba poprzez port S.BUS2. Dodatkowo pełni funkcję czujnika podwójnego napięcia (domyślny adres startowy 6) umożliwiając monitorowanie napięcia obu akumulatorów zasilających na wyświetlaczu nadajnika oraz sygnalizując sygnał ostrzegawczy o niskim napięciu (ta funkcja nie jest dostępna w trybie pojedynczego odbiornika z żyroskopem GYA553 połączony).
Wejścia i wyjścia DLPH-2
DLPH-2 zapewnia zasilanie i połączenia dla serwomechanizmów i innych urządzeń, w tym żyroskopów, czujników telemetrycznych itp., więc odbiorniki są podłączone tylko przez porty S.BUS2 - nie są do nich podłączone żadne serwa ani inne urządzenia.
Zestaw DLPH-2 zawiera: wyłącznik zewnętrzny, 3 kable połączeniowe do odbiorników, akcesoria instalacyjne.
Dane techniczne:
*Postępuj zgodnie z załączoną do produktu instrukcją obsługi.