O.S. silniki do samolotów

O.S. MAX SILNIK 15LA (11532)

429,00 zł
08-0875
W magazynie

Silniki O.S. Seria LA MAX od wielu lat jest standardem wśród jednostek napędowych do rekreacyjnych modeli samolotów. Prosta, ale dopracowana konstrukcja, wysokiej jakości materiały i tradycyjnie doskonały projekt warsztatowy sprawiają, że są one najlepszym wyborem dla modelarzy, którzy nie są zadowoleni z przeciętności.

MAX 15 LA to silnik dwusuwowy ze świecą żarową z wałem korbowym osadzonym w łożyskach ślizgowych przeznaczony do rekreacyjnych i sportowych modeli samolotów wszelkiego rodzaju. Wyposażony jest w gaźnik jedno-igłowy typ 10G z oddzielną igłą główną zamontowaną na tylnej pokrywie silnika. W zestawie podstawowym znajduje się również tłumik rozprężny typu 871. Orientację kolektora wydechowego można zmienić, obracając tylną część tłumika o 360 °.

  • Wał korbowy ma gwint na nakrętkę śruby napędowej M5
  • Zalecane wymiary śmigła: docieranie: 8x4 "/ Trainer and Sport: 7x5", 7x6 ", 8x4", 8x5 "
  • Zalecany zbiornik paliwa: 100-120 ml.
  • Zalecane paliwo: co najmniej 18% olej rycynowy lub syntetyczny (lub mieszanka oleju syntetycznego i rycynowego), 5-15% nitrometanu. (Używając w pełni syntetycznego oleju, dostosuj nieco mieszankę paliwa na wypadek jej wyczerpania podczas akrobatycznych zwrotów w locie).

Zalecana świeca: O.S. MAX No. 6 (dawniej A3), w przypadku stosowania paliwa o wyższej zawartości nitrometanu O.S. MAX No. 8.
W skład zestawu silnika wchodzą: silnik MAX 15 LA z gaźnikiem RC 10G, tłumik typ 871, świeca żarowa nr. 6.

Wysokiej jakości, znane i najchętniej kupowane japońskie silniki O.S. Max. Cechują się dużą wytrzymałością i mocą w stosunku do niewielkiej wagi. Precyzyjnie wykonany, idealnie wyważony korbowód z tłokiem zapewnia aksamitną pracę na niskich i wysokich obrotach.

    Dane techniczne:

  • pojemność: 2,49 cm3
  • średnica tłoka: 15,2 mm
  • skok tłoka: 13,7 mm
  • moc: 0,41 KM (17,000 obr/min)
  • zakres pracy 2,500 - 18,000 obr./min
  • waga silnika: 138 g.
  • waga tłumika: 40g.
  • zalecany zbiornik paliwa: 100 - 120 ml
  • zalecane śmigła: 7x5 - 8x5
  • oryginalna świeca i tłumik w zestawie

Prawidłową pracę i dużą trwałość silnika, zapewni przestrzeganie kilku reguł obchodzenia się z silnikiem i sposobu jego przechowywania.

  1. Należy bezwarunkowo zabezpieczyć silnik przed kurzem i piaskiem.Twarde i stałe cząstki, są największym wrogiem silników, niezabezpieczonych filtrem powietrza.
  2. Zabezpieczenie przed kurzem i pyłem dotyczy również paliwa. Zawsze należy stosować filtr podczas tankowania i pilnować, aby nie zostawiać otwartego pojemnika z paliwem.
  3. W przypadku lądowania w terenie zanieczyszczonym, należy starannie opłukać gaźnik i okolice piasty śmigła metanolem lub paliwem. W przypadku dostania się zanieczyszczeń do środka silnika, należy przepłukać również jego wnętrze.
  4. Nie wolno kręcić wałem zapiaszczonego silnika. W takim wypadku, należy silnik rozmontować.
  5. Po sezonie nie należy zostawiać silnika z resztkami paliwa. Paliwo takie w dłuższym okresie czasu, spowodować może korozję elementów silnika. W przypadku nieużywania silnika przez okres dłuższy niż miesiąc, należy odkręcić świecę i przepłukać silnik naftą lub specjalnym środkiem After Run.
  6. Nie należy bez potrzeby demontować silnika ani kręcić wałem.

Silnik zawsze użytkuj zgodnie z instrukcją obsługi.