Silniki O.S. Seria LA MAX od wielu lat jest standardem wśród jednostek napędowych do rekreacyjnych modeli samolotów. Prosta, ale dopracowana konstrukcja, wysokiej jakości materiały i tradycyjnie doskonały projekt warsztatowy sprawiają, że są one najlepszym wyborem dla modelarzy, którzy nie są zadowoleni z przeciętności.
MAX 15 LA to silnik dwusuwowy ze świecą żarową z wałem korbowym osadzonym w łożyskach ślizgowych przeznaczony do rekreacyjnych i sportowych modeli samolotów wszelkiego rodzaju. Wyposażony jest w gaźnik jedno-igłowy typ 10G z oddzielną igłą główną zamontowaną na tylnej pokrywie silnika. W zestawie podstawowym znajduje się również tłumik rozprężny typu 871. Orientację kolektora wydechowego można zmienić, obracając tylną część tłumika o 360 °.
- Wał korbowy ma gwint na nakrętkę śruby napędowej M5
- Zalecane wymiary śmigła: docieranie: 8x4 "/ Trainer and Sport: 7x5", 7x6 ", 8x4", 8x5 "
- Zalecany zbiornik paliwa: 100-120 ml.
- Zalecane paliwo: co najmniej 18% olej rycynowy lub syntetyczny (lub mieszanka oleju syntetycznego i rycynowego), 5-15% nitrometanu. (Używając w pełni syntetycznego oleju, dostosuj nieco mieszankę paliwa na wypadek jej wyczerpania podczas akrobatycznych zwrotów w locie).
Zalecana świeca: O.S. MAX No. 6 (dawniej A3), w przypadku stosowania paliwa o wyższej zawartości nitrometanu O.S. MAX No. 8.
W skład zestawu silnika wchodzą: silnik MAX 15 LA z gaźnikiem RC 10G, tłumik typ 871, świeca żarowa nr. 6.
Wysokiej jakości, znane i najchętniej kupowane japońskie silniki O.S. Max. Cechują się dużą wytrzymałością i mocą w stosunku do niewielkiej wagi. Precyzyjnie wykonany, idealnie wyważony korbowód z tłokiem zapewnia aksamitną pracę na niskich i wysokich obrotach.
Dane techniczne:
- pojemność: 2,49 cm3
- średnica tłoka: 15,2 mm
- skok tłoka: 13,7 mm
- moc: 0,41 KM (17,000 obr/min)
- zakres pracy 2,500 - 18,000 obr./min
- waga silnika: 138 g.
- waga tłumika: 40g.
- zalecany zbiornik paliwa: 100 - 120 ml
- zalecane śmigła: 7x5 - 8x5
- oryginalna świeca i tłumik w zestawie
Prawidłową pracę i dużą trwałość silnika, zapewni przestrzeganie kilku reguł obchodzenia się z silnikiem i sposobu jego przechowywania.
- Należy bezwarunkowo zabezpieczyć silnik przed kurzem i piaskiem.Twarde i stałe cząstki, są największym wrogiem silników, niezabezpieczonych filtrem powietrza.
- Zabezpieczenie przed kurzem i pyłem dotyczy również paliwa. Zawsze należy stosować filtr podczas tankowania i pilnować, aby nie zostawiać otwartego pojemnika z paliwem.
- W przypadku lądowania w terenie zanieczyszczonym, należy starannie opłukać gaźnik i okolice piasty śmigła metanolem lub paliwem. W przypadku dostania się zanieczyszczeń do środka silnika, należy przepłukać również jego wnętrze.
- Nie wolno kręcić wałem zapiaszczonego silnika. W takim wypadku, należy silnik rozmontować.
- Po sezonie nie należy zostawiać silnika z resztkami paliwa. Paliwo takie w dłuższym okresie czasu, spowodować może korozję elementów silnika. W przypadku nieużywania silnika przez okres dłuższy niż miesiąc, należy odkręcić świecę i przepłukać silnik naftą lub specjalnym środkiem After Run.
- Nie należy bez potrzeby demontować silnika ani kręcić wałem.
Silnik zawsze użytkuj zgodnie z instrukcją obsługi.