Wysokiej jakości, znane i najchętniej kupowane japońskie silniki O.S. Max. Cechują się: dużą wytrzymałością i mocą w stosunku do niewielkiej wagi. Precyzyjnie wykonany, idealnie wyważony korbowód z tłokiem zapewnia aksamitną pracę na niskich i wysokich obrotach.
Dane techniczne:
- poj: 19,96 cm3
- średnica tłoka: 30,4 mm
- skok tłoka: 27,5 mm
- moc: 3,1 KM (9000 obr./min)
- zakres pracy 1800 - 9500 obr./min
- waga silnika: 647 g.
- waga tłumika: 219 - 245g.
- w komplecie: świeca No.8
- zalecane śmigło: 15x10-12 / 16x8-10
Prawidłową pracę i dużą trwałość silnika, zapewni przestrzeganie kilku reguł obchodzenia się z silnikiem i sposobu jego przechowywania.
- Należy bezwarunkowo zabezpieczyć silnik przed kurzem i piaskiem.Twarde i stałe cząstki, są największym wrogiem silników, niezabezpieczonych filtrem powietrza.
- Zabezpieczenie przed kurzem i pyłem dotyczy również paliwa. Zawsze należy stosować filtr podczas tankowania i pilnować, aby nie zostawiać otwartego pojemnika z paliwem.
- W przypadku lądowania w terenie zanieczyszczonym, należy starannie opłukać gaźnik i okolice piasty śmigła metanolem lub paliwem. W przypadku dostania się zanieczyszczeń do środka silnika, należy przepłukać również jego wnętrze.
- Nie wolno kręcić wałem zapiaszczonego silnika. W takim wypadku, należy silnik rozmontować.
- Po sezonie nie należy zostawiać silnika z resztkami paliwa. Paliwo takie w dłuższym okresie czasu, spowodować może korozję elementów silnika. W przypadku nieużywania silnika przez okres dłuższy niż miesiąc, należy odkręcić świecę i przepłukać silnik naftą lub specjalnym środkiem After Run.
- Nie należy bez potrzeby demontować silnika ani kręcić wałem.
Silnik zawsze użytkuj zgodnie z instrukcją obsługi.