Li-Fe
  • Obecnie brak na stanie

KAVAN Li-Fe 6,4 V / 1600 mAh RX

12-7105
KAVAN Europe
Produkt chwilowo niedostępny

Akumulatory litowo-fosforanowe (LiFe) Kavan do odbiorników RC są idealnym źródłem zasilania elektroniki pokładowej w modelach RC wszelkiego rodzaju - bezpośrednio przy użyciu odbiorników i serwonapędów przeznaczonych do napięć wyższych niż 6 V lub z odpowiednim stabilizatorem mocy UBEC z wyjściem 5 V dla klasyczne odbiorniki i serwomechanizmy. Charakteryzują się dużą "gęstością" energii zapewniającą dużą pojemność przy stosunkowo niewielkiej wadze i niewielkich rozmiarach; są bardziej odporne mechanicznie i mniej podatne na uszkodzenia niż konwencjonalne „torebkowe” akumulatory LiPo. Dzięki zaawansowanej technologii zastosowanej przy produkcji elektrod, umożliwiają szybkie ładowanie - przy długiej żywotności i korzystnej cenie zakupu.

PODSTAWOWE CECHY ARTYKUŁÓW LiFe Kavan:

Nominalne napięcie ogniw LiFe wynosi 3,2 V. Podczas pracy napięcie ogniwa nie może nigdy przekraczać 3,6 V podczas ładowania i nie może spaść poniżej 2,5 V podczas rozładowywania. Przekroczenie tych wartości może spowodować nieodwracalne uszkodzenie akumulatora. Z tego powodu do ładowania należy używać specjalnych ładowarek do akumulatorów LiFe. Nieprzestrzeganie prawidłowej procedury ładowania, jak również zwarcie ogniwa prowadzi do przegrzania ogniwa i jego uszkodzenia przez powstające gazy. W skrajnym przypadku reakcja chemiczna może wiązać się z ryzykiem wybuchu ogniwa. Akumulatory LiFe są bezpieczne jeśli są odpowiednio obsługiwane, nie lekceważ tego niebezpieczeństwa.

ŁADOWANIE AKUMULATORÓW LiFe Kavan

Do ładowania zawsze używaj specjalnej ładowarki przeznaczonej do akumulatorów LiFe. Musi być wyposażona w automatykę zapewniającą, że nie zostanie przekroczone maksymalne dopuszczalne napięcie 3,6 V (+ 1%) na ogniwo. Nie ładuj akumulatorów Kavan LiFe prądem większym niż 1C *, do normalnej pracy zalecamy stosowanie prądów z zakresu 0,5-1C. Zalecamy używanie balansera przy każdym ładowaniu.

Zalecamy również sprawdzenie napięcia poszczególnych ogniw zestawu przed rozpoczęciem ładowania. Jeśli napięcie ogniw jest niższe niż 2,8 V, oznacza to, że je przeciążasz i przeładowujesz podczas pracy.

W przeciwieństwie do ogniw NiCd i NiMH, akumulatory LiFe nie wymagają wstępnego formowania, ale jeśli zamierzasz ładować zestawy prądem 1C, zalecamy nie przekraczać prądu 0,5C przez pierwsze trzy cykle ładowania. Akumulatory LiFe również nie wymagają rozładowywania przed ładowaniem - można np. Naładować akumulatory rozładowane w 50%.

DZIAŁANIE AKUMULATORÓW LiFe

Używaj tylko urządzeń przystosowanych do pracy z bateriami LiFe. Staraj się unikać umieszczania dużych obciążeń na akumulatorach, jeśli ich pozostały poziom naładowania jest mniejszy niż około 20-25% pojemności znamionowej (mniej niż 3,0 V na ogniwo). Ogniwa LiFe dowolnej marki są wrażliwe na przeciążenia w tym obszarze, co prowadzi do skrócenia ich żywotności.

Chroń akumulator odbiornika przed wibracjami i innymi wstrząsami i uderzeniami, które mogą wystąpić podczas pracy modeli RC, owijając go gumą piankową lub podobnym materiałem. Zamontuj go w łatwo dostępnym miejscu na modelu, ale chroń przed wnikaniem paliwa, spalin i innych płynów eksploatacyjnych lub wody.

PRZECHOWYWANIE

Akumulatory przechowywane są w stanie częściowo naładowanym, napięcie na poszczególnych ogniwach powinno zawierać się w przedziale 3,30-3,35 V. W przypadku dłuższego postoju akumulatorów należy je sprawdzać przynajmniej co 3 miesiące i ładować do napięcia przechowywania.

PAKIETY Kavan LiFe

Kable ładujące (zasilające) wyposażone są w standardowe złącza serwo JR / Graupner, wszystkie zestawy wyposażone są w standardowe złącze serwisowe systemu JST-EH.

Dane techniczne:

  • Pojemność [mAh]: 1600
  • Napięcie [V]: 6,4
  • Prąd ładowania [A]: 0,8 - 1,6
  • Prąd rozładowania [A]: 4,8
  • Energia [Wh]: 10,6
  • Długość [mm]: 92
  • Szerokość [mm]: 30
  • Wysokość [mm]: 17,5
  • Waga [g]: 85

Akumulator zawsze należy używać zgodnie z załączoną instrukcją !

Nieprawidłowo użytkowany lub przechowywany akumulator może spowodować nieodwracalne uszkodzenie ogniwa, a nawet pożar lub wybuch !