Silnik bezszczotkowy EMAX CF2805
Dane techniczne:
- liczba ogniw zasilających [LiPo]: 2
- współczynnik KV [obr./V]: 2840
- ciąg maksymalny [g]: 413
- maksymalny pobór prądu [A]: 14,4
- zalecana średnica śmigła [cale]: 6 x 4 / 7 x 4
- zalecana masa modelu [g]: 200 - 300
- średnica silnika [mm]: 28,5
- długość silnika bez wału [mm]: 25,6
- długość wału silnika [mm]: 10,9
- średnica wału [mm]: 3
- masa silnika [g]: 29


Ogólne zasady doboru silników elektrycznych w modelach samolotów:
- w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
- śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
- im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
- zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).