Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT:
- ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika
- cewki z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika
- możliwość dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik
- zwiększona średnica wału, co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań
- wyższa jakość łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury
- większa elastyczność pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła
- zwiększona sprawność
- nowe - solidne i przy okazji gustowne opakowanie chroniące precyzyjny silnik podczas transportu
Dane techniczne:
- liczba ogniw zasilających [LiPo]: 2 - 3
- współczynnik KV [obr./V]: 1100
- ciąg maksymalny [g]: 1800
- maksymalny pobór prądu [A]: 36
- moc maksymalna [W]: 432
- zalecana średnica śmigła [cale]: 10 x 5 / 11 x 5.5 / 13 x 6.5
- zalecana masa modelu [g]: 800 - 1700
- średnica silnika [mm]: 35
- długość silnika bez wału [mm]: 38,5
- średnica wału [mm]: 5
- masa silnika [g]: 120
Ogólne zasady doboru silników elektrycznych w modelach samolotów:
- w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
- śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
- śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
- im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
- zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).