SAITO
  • Obecnie brak na stanie
SILNIK SAITO FG-30B BENZYNA

SILNIK SAITO FG-30B BENZYNA

12-0792
Saito
Produkt chwilowo niedostępny

Saito Seisakusho Co. Ltd. to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i poważanych modelarskich firm na świecie. Ten Japoński producent najwyższej klasy 4-taktowych silników lotniczych, już od ponad 50 lat zaopatruje w swoje produkty modelarzy z całego świata.

Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.

Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.

Saito Seisakusho Co. Ltd to również pierwszy na świecie producent 4-taktowych modelarskich silników benzynowych.

Silnik benzynowy Saito FG-30 B to stworzony z myślą o modelach lotniczych, 4-taktowa jednostka przy której tworzeniu położono nacisk przede wszystkim na maksymalne osiągi silnika, zmniejszenie jego wagi oraz zapewnienie niezrównanej trwałości. Konstrukcja silnika została oparta na żarowej jednostce FA-180, która dodatkowo została doposażona w nowy gaźnik z pompą, elektroniczny układ zapłnonowy oraz mini świecę iskrową, zaprojektowaną specjalnie dla silników Saito.

Podobnie jak przy silnikach żarowych, podobnie i tu producent postawił na jakość. Wyłożony od środka utwardzonym chromem cylinder w którym porusza się tłok został zintegrowany z głowicą, dzięki czemu poprawiowo chłodzenie, znacznie zmniejszono masę i zniwelowano jakiekolwiek objawy nierównej, zakłóconej pracy (występujących czasem gdy elementy tłok-cylinder-uszczelka-głowica nie są ze sobą dobrze spasowane). Tłok, zbudowany ze stopu aluminium z dużą zawartością krzemu wyposażono również w pierścień poprawiający kompresję. Korbowód odlany z utwardzonego aluminium połączono z wyjątkowo wytrzymałym na uszkodzenia wałem korbowym wykonanym ze staliwa chromowo-molibdenowego, podobnie jak w wersji żarowej opartym na dwój najwyższej jakości łożyskach kulkowych.

Silnik FG-30 B został zbudowany na bazie żarowego silnika FA-180 i podobnie jak w przypadku silników FG-14 B oraz FG-20, z oczywistych względów jest nieco cięższy od swojego pierwowzoru. Nie mniej jednak, pomimo iż konsumuje ponad 2-krotnie mniej paliwa niż żarowa FA-180'tka, potrafi od niej wygenerować jeszcze większy ciąg statyczny, sięgający niemal 6 kilogramów siły. Doskonale więc nada się do wszelkiej maści modeli akrobacyjnych klas 1.20 i 1.40, a także do takich gigantów jak Piper J-3 Cub czy Spacewalker w skali 1:3, z rozpiętością znacznie ponad 2m. Ponadto, charakteryzuje się dość dużą elastycznością pracy i stosunkowo równymi osiągami na różnych śmigłach.

Oprócz FG-30 B, w ofercie naszej sklepu znajdują się również jednostki FG-14 B (13,47 cm 3 ), FG-20 (20,52 cm 3 ) oraz najmocniejsza FG-36 (36,3 cm 3 ).

     Zestaw zawiera:

  • Silnik benzynowy Saito FG-30 B
  • Aluminiowe łoże montażowe
  • Tłumik + regulowane kolanko
  • Świeca Saito mini
  • Elektroniczny aparat zapłonowy

     Zmiany w stosunku do wersji FG-30:

  • Nowy korpus (#15)
  • Nowy układ zapłonowy (#153)
  • Nowa część Drive Flange (#27)

     Dane techniczne:

  • Pojemność:  29,11 ccm
  • Średnica tłoka:  36 mm
  • Skok tłoka:  28 mm
  • Waga tłumika:  85 g
  • Waga:  1055 g
  • Zakres obr./min.:  1700 - 9000 obr/min
  • Max. Obroty bez obciążenia:  8500 obr/min
  • Konsumpcja paliwa:  ok. 25 ml / 1 min. przy otwartej przepustnicy (8500 obr/min)
  • Ciąg statyczny:  5,0 kg przy APC 16x8 / 5,8 kg przy APC 17x6
  • Zalecane Paliwo:  Objętościowa mieszanina benzyny z olejem w stos. 20:1 (standard)
  • Waga łoża montażowego: 190 g
  • Waga aparatu zapłonowego:  158 g

  *Postępuj zgodnie z załączoną do produktu instrukcją.