

FG-11 – Najmniejszy na świecie 4-taktowy silnik benzynowy. Kompaktowych rozmiarów oraz niezwykle ekonomiczny w użytkowaniu, przeznaczony głównie do zastosowania w modelach makiet. Dzięki niskiej masie i potężnemu momentowi doskonale sprawdzi się również i w modelach akrobacyjnych.
Saito Seisakusho Co. Ltd. to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i poważanych modelarskich firm na świecie. Ten Japoński producent najwyższej klasy 4-taktowych silników lotniczych, już od ponad 50 lat zaopatruje w swoje produkty modelarzy z całego świata.
Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.
Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.
Podobnie jak przy silnikach żarowych, podobnie i tu producent postawił na jakość. Wyłożony od środka utwardzonym chromem cylinder w którym porusza się tłok został zintegrowany z głowicą, dzięki czemu poprawiowo chłodzenie, znacznie zmniejszono masę i zniwelowano jakiekolwiek objawy nierównej, zakłóconej pracy (występujących czasem gdy elementy tłok-cylinder-uszczelka-głowica nie są ze sobą dobrze spasowane). Tłok, zbudowany ze stopu aluminium z dużą zawartością krzemu wyposażono również w pierścień poprawiający kompresję. Korbowód odlany z utwardzonego aluminium połączono z wyjątkowo wytrzymałym na uszkodzenia wałem korbowym wykonanym ze staliwa chromowo-molibdenowego, podobnie jak w wersji żarowej opartym na dwój najwyższej jakości łożyskach kulkowych.
Zestaw zawiera:
Dane techniczne:
A, jak to "mruczy", zobacz tu: