SAITO
SILNIK SAITO FG-14C BENZYNA

SILNIK SAITO FG-14C BENZYNA

1 959,99 zł
07-2776
Saito
W magazynie

Saito Seisakusho Co. Ltd. to jedna z najlepiej rozpoznawalnych i poważanych modelarskich firm na świecie. Ten Japoński producent najwyższej klasy 4-taktowych silników lotniczych, już od ponad 50 lat zaopatruje w swoje produkty modelarzy z całego świata.

Czterotakty SAITO znalazły uznanie zarówno w świecie profesjonalnych pilotów, ceniących sobie doskonałe parametry techniczne, trwałość i osiągi, jak również przez początkujących, przede wszystkim za prostą regulację i praktycznie bezobsługową pracę.

Nie jest bowiem tajemnicą, że każdy z silników japońskiego producenta uznawany jest za istne modelarskie mini dzieło sztuki. Wszystkie 4-takty z logiem SAITO charakteryzują się niezmienną od lat wysoką jakością wykonania z olbrzymią dbałością o szczegóły, bezkonkurencyjnymi osiągami (przy swoich parametrach fizycznych), a także, co dla niektórych nie jest bez znaczenia - designem, oraz unikalnym dźwiękiem wydawanym podczas pracy. Wszystko to sprawia, że silniki SAITO stanowią markę samą w sobie.

Saito Seisakusho Co. Ltd to również pierwszy na świecie producent 4-taktowych modelarskich silników benzynowych.

Silnik benzynowy Saito FG-14 C to stworzony z myślą o modelach lotniczych, 4-taktowa jednostka przy której tworzeniu położono nacisk przede wszystkim na maksymalne osiągi silnika, zmniejszenie jego wagi oraz zapewnienie niezrównanej trwałości. Konstrukcja silnika została oparta na żarowej jednostce FA-82 A, która dodatkowo została doposażona w nowy gaźnik z pompą, elektroniczny układ zapłnonowy oraz mini świecę iskrową, zaprojektowaną specjalnie dla silników Saito.

Podobnie jak przy silnikach żarowych, podobnie i tu producent postawił na jakość. Wyłożony od środka utwardzonym chromem cylinder w którym porusza się tłok został zintegrowany z głowicą, dzięki czemu poprawiowo chłodzenie, znacznie zmniejszono masę i zniwelowano jakiekolwiek objawy nierównej, zakłóconej pracy (występujących czasem gdy elementy tłok-cylinder-uszczelka-głowica nie są ze sobą dobrze spasowane). Tłok, zbudowany ze stopu aluminium z dużą zawartością krzemu wyposażono również w pierścień poprawiający kompresję. Korbowód odlany z utwardzonego aluminium połączono z wyjątkowo wytrzymałym na uszkodzenia wałem korbowym wykonanym ze staliwa chromowo-molibdenowego, podobnie jak w wersji żarowej opartym na dwój najwyższej jakości łożyskach kulkowych.

Silnik FG-14 C, pomimo iż został zbudowany "od formy" silnika FA-82, z całym osprzętem jest od niego nieco cięższy i wymaga odrobinę więcej miejsca na montaż (głównie za sprawą aparatu zapłonowego). Jakkolwiek zachowuje podobne parametry techniczne (odrobinę niższa moc i niezauważalnie mniejszy ciąg statyczny), to generuje je konsumując prawie 4-krotnie mniejszą ilość, zdecydowanie tańszego paliwa (zaledwie 8 ml / 1 min !)

Oprócz FG-14 C, w ofercie naszej sklepu znajdują się również jednostki FG-20 (20,52 cm 3 ), FG-30 (29,11 cm 3 ) oraz najmocniejsza FG-36 (36,3 cm 3 ).

   Zmiany w stosunku do wersji FG-14 B:

  • Nowy układ zapłonowy (#153)
  • Nowa część Drive Flange (#27)

     Zestaw zawiera:

  • Silnik benzynowy Saito FG-14 C
  • Aluminiowe łoże montażowe
  • Tłumik + regulowane kolanko
  • Świeca Saito mini
  • Elektroniczny aparat zapłonowy

    Dane techniczne:

  • Waga: 528 g
  • Pojemność: 13,47 ccm
  • Zakres obr./min.: 1900 - 9500 obr/min
  • Moc: 1,2 KM
  • Zalecane śmigła: 13x8 > 14x6
  • Średnica tłoka: 29 mm
  • Skok tłoka: 20,4 mm
  • Waga tłumika: 57 g
  • Max. Obroty bez obciążenia: 9000 obr/min
  • Konsumpcja paliwa: ok. 8 ml / 1 min. przy otwartej przepustnicy (9000 obr/min)
  • Ciąg statyczny: 2,3 kg przy APC 13x8 / 3,2 kg przy APC 14x6
  • Zalecane Paliwo: Objętościowa mieszanina benzyny z olejem w stos. 20:1 ( standard)
  • Waga łoża montażowego: 124 g
  • Waga aparatu zapłonowego: 145 g

*Postępuj zgodnie z załączoną do produktu instrukcją.