O.S. silniki do samolotów

O.S. MAX SILNIK 55AX - tłumik W/E-3071 (15612)

699,99 zł
04-0048
W magazynie

Silniki dwusuwowe O.S. MAX AX to najnowsza seria wysokowydajnych jednostek napędowych przeznaczonych głównie do sportowych i akrobacyjnych modeli samolotów. Dobrze opracowana konstrukcja wykorzystująca unikalną wkładkę typu ABL (Advanced Bimetallic Liner) z dwuwarstwową powłoką powierzchni roboczych wykonaną ze specjalnie opracowanych stopów minimalizujących tarcie i zużycie podczas eksploatacji gwarantuje wysoką wydajność i długą żywotność. Futurystycznie ukształtowana sześciokątna głowica cylindra z dużymi żebrami chłodzącymi zapewnia doskonałe chłodzenie i pozwala osiągnąć wyższą wydajność przy tych samych wymiarach montażowych, co klasyczna seria FX. Dzięki temu możesz skorzystać z ogromnej gamy zestawów i planów modeli zaprojektowanych w ostatnich dziesięcioleciach dla dwusuwowego systemu O.S. MAX lub dostarcz „zastrzyk” mocy do istniejącego modelu „ef-ix”!

MAX 55AX to wysokowydajny silnik dwusuwowy ze świecą żarową z wałem korbowym osadzonym na parze łożysk kulkowych przeznaczony do sportowych i wyczynowych modeli akrobacyjnych wszelkiego rodzaju. Wyposażony jest w dwuigłowy gaźnik typu 40K z główną igłą skierowaną ukośnie do tyłu, co zapewnia bezpieczniejszą regulację podczas pracy silnika. W zestawie podstawowym znajduje się również bardzo wydajny tłumik rozprężny typu E-3071 (Power Box). Orientację otworu wylotowego można zmienić, obracając tylną część tłumika o 360 °.

  • Takie same wymiary montażowe jak O.S. MAX 46AX
  • Wał korbowy ma gwint na nakrętkę śruby napędowej UNF 1 / 4-28
  • Zalecane wymiary śmigła: docieranie: 12x7 "/ Sport i Acrobat: 12x7", 12x8 ", 13x6", 13x7 "
  • Zalecany zbiornik paliwa: 350-400 ml; Zbiornik o pojemności 350 ml wystarcza na 10-12 minut lotu akrobacyjnego, pod warunkiem, że nie lecisz jeszcze na pełnych obrotach
  • Zalecane paliwo: co najmniej 18% olej rycynowy lub syntetyczny (lub mieszanka oleju syntetycznego i rycynowego), 5-20% nitrometanu
  • Zalecana świeca: O.S. MAX nr 8, przy stosowaniu paliwa o wyższej zawartości nitrometanu O.S. MAX No. 10 (dawniej A5).

W skład zestawu silnika wchodzą: silnik MAX 55AX z gaźnikiem RC 40K, tłumik typu E-3071, zestaw przedłużenia iglicy głównej, świeca żarowa nr. 8.

Wysokiej jakości, znane i najchętniej kupowane japońskie silniki O.S. Max. Cechują się: dużą wytrzymałością i mocą w stosunku do niewielkiej wagi. Precyzyjnie wykonany, idealnie wyważony korbowód z tłokiem zapewnia aksamitną pracę na niskich i wysokich obrotach.

    Dane techniczne:

  • pojemność: 8,93 cm3
  • średnica cylindra: 23 mm
  • skok tłoka: 21,5 mm
  • moc: 1,70 KM  (16,000 obr./min)
  • zakres obrotów:2,000 - 17,000 obr./min
  • waga silnika: 404 g.
  • waga tłumika: 108 g.
  • zalecane śmigło:  11x6 - 13x6
  • oryginalna świeca i tłumik w zestawie

Prawidłową pracę i dużą trwałość silnika, zapewni przestrzeganie kilku reguł obchodzenia się z silnikiem i sposobu jego przechowywania.

  1. Należy bezwarunkowo zabezpieczyć silnik przed kurzem i piaskiem. Twarde i stałe cząstki, są największym wrogiem silników, niezabezpieczonych filtrem powietrza.
  2. Zabezpieczenie przed kurzem i pyłem dotyczy również paliwa. Zawsze należy stosować filtr podczas tankowania i pilnować, aby nie zostawiać otwartego pojemnika z paliwem.
  3. W przypadku lądowania w terenie zanieczyszczonym, należy starannie opłukać gaźnik i okolice piasty śmigła metanolem lub paliwem. W przypadku dostania się zanieczyszczeń do środka silnika, należy przepłukać również jego wnętrze.
  4. Nie wolno kręcić wałem zapiaszczonego silnika. W takim wypadku, należy silnik rozmontować.
  5. Po sezonie nie należy zostawiać silnika z resztkami paliwa. Paliwo takie w dłuższym okresie czasu, spowodować może korozję elementów silnika. W przypadku nieużywania silnika przez okres dłuższy niż miesiąc, należy odkręcić świecę i przepłukać silnik naftą lub specjalnym środkiem After Run.
  6. Nie należy bez potrzeby demontować silnika ani kręcić wałem.

Silnik zawsze użytkuj zgodnie z instrukcją obsługi.