EMAX silniki

EMAX SILNIK GT2218/09

129,99 zł
12-5816
Emax
W magazynie

Silnik bezszczotkowy EMAX GT2218/09

Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.

  • ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika.
  • cewki z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika.
  • możliwość dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik.
  • zwiększona średnica wału, co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań.
  • wyższa jakość łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury.
  • większa elastyczność pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła
  • zwiększona sprawność
  • nowe - solidne i przy okazji gustowne opakowanie chroniące precyzyjny silnik podczas transportu

Dane techniczne:

  • liczba ogniw zasilających [LiPo]: 2 - 3
  • współczynnik KV [obr./V]: 1100
  • ciąg maksymalny [g]: 1380
  • maksymalny pobór prądu [A]: 26
  • moc maksymalna [W]: 312
  • zalecana średnica śmigła [cale]: 10 x 4,7 / 10 x 5 / 11 x 3,8
  • zalecana masa modelu [g]: 600 - 1200
  • średnica silnika [mm]: 28,5
  • długość silnika bez wału [mm]: 36,5
  • średnica wału [mm]: 4
  • masa silnika [g]: 80

Ogólne zasady doboru silników elektrycznych do napędu modeli latających:

  • do modeli treningowych i nie wymagających dużego nadmiaru mocy, stosuje się górną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
  • do modeli akrobacyjnych, makiet akrobacyjnych, modeli szybkich oraz modeli z zapotrzebowaniem na większy nadmiar mocy, stosuje się dolną granicę zalecanej masy modelu podaną w danych technicznych.
  • w przypadku mniejszej ilości celi zasilających, napęd będzie miał niższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
  • w przypadku większej ilości celi zasilających, napęd będzie miał wyższe obroty, a w zależności od średnicy śmigła, większy lub mniejszy pobór prądu (większa średnica – większy pobór prądu).
  • śmigła o mniejszej średnicy, a co za tym idzie większej prędkości obrotowej, dają w rezultacie większą prędkość modelu.
  • śmigła o większej średnicy, a co za tym idzie mniejszej prędkości obrotowej, dają w rezultacie mniejszą prędkość modelu.
  • im większy pobór prądu, tym krótszy czas działania zespołu napędowego, co powoduje konieczność częstszej wymiany źródeł zasilania.
  • zastosowanie napędu z większą ilością celi zasilających, z jednej strony podnosi moc zespołu napędowego, ale z drugiej zwiększa się zapotrzebowanie na tą moc w związku z większą masą całkowitą. W związku z tym, nie zawsze stosowanie maksymalnej ilości celi zasilających daje najlepsze rezultaty. Zasada ta ma zastosowanie szczególnie w modelach o małej masie (do 2000g).